Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Dwa miliardy w tydzień

Firma badawcza comScore Networks donosi, że w ciągu tygodnia, który rozpoczął się amerykańskim świętem dziękczynienia, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych wydali na zakupy online 2 mld USD. Oznacza to 34-proc. wzrost w stosunku do analogicznego tygodnia roku poprzedniego.

Raport comScore Networks mówi, że wydatki online na usługi i dobra nie będące usługami turystycznymi wyniosły 1,4 mld USD i wzrosły o 38% w porównaniu z tym samym tygodniem w roku 2001. Z kolei wydatki na turystykę wzrosły o 24% i wyniosły 567 mln USD.

Jak twierdzą specjaliści z comScore Networks największy wzrost sprzedaży poprzez Internet zanotowały produkty z sektora "dom i ogród" - 72%; wydatki na tego typu artykuły w omawianym tygodniu wyniosły 328 mln USD. Sprzedaż w kategorii "sport i fitness" wzrosła o 67% i osiągnęła 153 mln Na trzecim miejscu znalazły się wyroby jubilerskie i zegarki – 66% i 121 mln USD.

Zdaniem analityków z comScore dla handlu oraz reklamy online nadchodzą dobre czasy. Jak twierdzą przedstawiciele Yahoo!, sprzedaż reklam w portalu "odbija się od dna" i za czarty kwartał spodziewany jest 5-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży reklam. InternetNews donosi tymczasem, że wydatki na reklamę online wzrosną w Stanach Zjednoczonych w przyszłym roku o 16% i zamkną się kwotą 5 mld. USD.