Dialog po trzech kwartałach
- 20.11.2001, godz. 15:16
Po dziewięciu miesiącach br. wrocławski operator odnotował 130,5 mln zł straty netto, przy 227,6 mln zł przychodów. Od przyszłego roku firma będzie odnotowywać dodatni wskaźnik EBITDA, rozpocznie też działalność w Warszawie.
Telefonia Lokalna Dialog miała po trzech kwartałach br. 130,5 mln zł straty netto, przy przychodach w wysokości 227,6 mln zł. Nakłady inwestycyjne pochłonęły w tym okresie 395,5 mln zł. Przychód ze sprzedaży na jedną linię dzwoniącą wyniósł 95 zł. W przeliczeniu na jednego pracownika Dialog obsługuje obecnie ponad 200 linii, a w przyszłym roku ten wskaźnik ma sięgnąć 260 linii.
Od początku przyszłego roku Dialog będzie miał dodatni wskaźnik EBITDA – zapowiedzieli przedstawiciele operatora. Taką wartość EBITDA firma zanotowała już w tym roku, we wrześniu. Do stabilizacji tej tendencji przyczyni się restrukturyzacja wynoszącego 1,1 mld zł zadłużenia operatora. Koszty jego obsługi w ciągu 9 miesięcy 2001 roku wyniosły 20 mln zł.
Po 9 miesiącach br. operator obsługiwał 226 tys. linii dzwoniących, obecnie ta liczba według informacji przedstawicieli firmy przekroczyła już 260 tys. Oznacza to, że Dialog zrealizował już swój tegoroczny plan przyłączeń i wypracowuje nadwyżkę. W ciągu 9 miesięcy br. liczba linii abonenckich wzrosła o ponad 120%. W przyszłym roku firma rozszerzy swoją działalność w Łodzi, gdzie dotychczas na przeszkodzie szybszemu rozwojowi sieci stała skomplikowana struktura własnościowa. W 2002 roku Dialog zamierza także rozpocząć działalność w Warszawie. „Nie zdecydowaliśmy jeszcze, w jakiej skali będą to działania” – powiedział prezes Telefonii Lokalnej, Jarosław Janiszewski.
W odniesieniu do sytuacji niezależnych operatorów na krajowym rynku telekomunikacyjnym, prezes Dialogu stwierdził, że w nieodległej perspektywie czasowej nieuchronna będzie konsolidacja „tego, co zostanie”.
W najbliższym czasie zawarta ma być ponadto umowa TL z NOM-em, w sprawie udostępniania usługi połączeń międzymiastowych. Dotychczas abonenci Dialogu łącząc się z innymi strefami numeracyjnymi korzystali z usługi TP SA.