Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Czy korporacje rozumieją blogi?

Nieco ponad 1/3 największych amerykańskich korporacji ma swój oficjalny blog, a kolejne 35% planuje go uruchomić do końca bieżącego roku - informuje JupiterResearch. Firma Socialtext podaje zaś, że pośród firm z pierwszej pięćsetki (Fortune 500) otwartego dla wszystkich, korporacyjnego bloga założyło jedynie 5,8% - czyli 29 - a 471 takowego nie posiada. Według eMarketer, blog prowadzi około 4% firm. Kto tu zmyśla i dlaczego?

Wszystkich blogów na świecie jest kilkadziesiąt milionów. Technorati w kwietniu br. informował, że indeksuje zawartość ponad 37 milionów. Ewidentnie blogosfera została zagospodarowana przede wszystkim przez osoby prywatne. Harris Interactive na zlecenia firmy PR Makovsky&Company postanowił sprawdzić, dlaczego tak niewiele korporacji decyduje się na bloga. Firma odpytała więc 1000 osób z zarządu 150 największych amerykańskich firm.

Jedynie 30% respondentów dobrze rozumiało termin "blog internetowy". Serwis eMarketer spekuluje, że to właśnie może być powodem tak dużej rozbieżności między danymi od JupiterResearch a chociażby szacunkami własnymi eMarketera: respondenci mylą blog z rozsyłanym przez firmę newsletterem czy biuletynem intranetowym.

77% respondentów badania Harris Interactive uznało, że ich firma powinna wypracować jasną politykę w kwestii posiadania (bądź nie) oficjalnego bloga. Co więcej, aż 40% badanych chce taką politykę wypracować również wobec blogów nieoficjalnych, prowadzonych przez pracowników własnej firmy. Jak pisze analityk eMarketera James Belcher, świadczy to o tym, że firmy boją się utraty kontroli nad przepływem informacji. Po latach dbania o markę, dokładnie przygotowywanych komunikatów PR oraz przemówień, które nikogo nie powinny urazić - a w szczególności prawników - firmy po prostu boją się oddać głos blogerom, tym bardziej, że ich wpisy mogą być skomentowane niekoniecznie tak, jakby sobie firma życzyła.

Czy korporacje rozumieją blogi?

Więcej wyników badania Harris Interactive w wiadomości "Dyrektorzy nie są przekonani do blogów"