Czwartkowy Przegląd Prasy

Coraz większe zainteresowanie światowych potentatów medialnych budzą Chiny - o planach wejścia na ten rynek poinformowali właśnie przedstawiciele koncernów AOL Time Warner oraz News Corp. Analitycy twierdzą, że jest o co walczyć - wartość chińskiego rynku reklamowego ocenia się na 2,4 mld USD.

PULS BIZNESU

Ważą się losy Poland.com

Dziś przedstawiony zostanie plan ratunkowy portalu Poland.com. Nowa strategia zaprezentowana zostanie na posiedzeniu rady nadzorczej firmy MCI (jednego z udziałowców portalu). Poland.com może stać się pierwszą ofiarą umowy Elektrimu (główny udziałowiec serwisu) z koncernem Vivendi, który nie chce współfinansować spółek internetowych Elektrimu. Według jednego z przedstawicieli MCI, nowa strategia zakłada funkcjonowanie portalu przy niewielkich kosztach - w grę nie wchodzi więc ogłoszenie bankructwa. (s. 5)

2Si i Techmex weszły na wojenną ścieżkę

Firma 2Si rozwiązała umowę handlową z Techmexem, dystrybutorem sprzętu komputerowego. Zdaniem władz 2Si, dystrybutor, zmieniając profil działalności (Techmex poinformował niedawno o wycofaniu się z branży dystrybucyjnej i zajęciu się działalnością w obszarze usług software'owych i integracyjnych oraz Internetu) stosuje nieuczciwą konkurencję. (s. 7)

Fonia internetowa budzi wątpliwości

Telekomunikacja Polska zakwestionowała podstawy prawne fonii internetowej. Usługę tę, znaną jako VoIP (Voice over the Internet Protocol) wprowadziła w naszym kraju już w roku 1999 Polska Telefonia Cyfrowa. Wzbudziło to ostre protesty ze strony Ministerstwa Łączności, Państwowej Inspekcji Telekomunikacyjnej i Pocztowej oraz TP SA - PTC grożono nawet odebraniem koncesji. Do niedawna VoIP traktowano raczej jako transmisję danych, niż usługę telefoniczną. Możliwe jednak, że niedługo się to zmieni - fonia internetowa jest bowiem ciekawą (i zwykle tańszą) alternatywną dla klasycznej telefonii (szczególnie przy realizowaniu np. połączeń międzynarodowych). (s. 17)

GAZETA WYBORCZA

Wyścig do Chin

Coraz większe zainteresowanie światowych potentatów medialnych budzą Chiny - o planach wejścia na ten rynek poinformowali właśnie przedstawiciele koncernów AOL Time Warner oraz News Corp. AOL liczy na ekspansję swojej telewizji CETV (nadawanej na razie jedynie w Hongkongu) na teren Chin kontynentalnych. Eksperci twierdzą, że jest o co walczyć - wartość chińskiego rynku reklamowego ocenia się na 2,4 mld USD. (s. 18)

Nasdaq szuka dna

"Barometr nowej gospodarki", indeks Nasdaq, konsekwentnie zniżkuje - już od początku sierpnia (stracił w tym czasie ponad 15%). To sprawia, że mimo napływu pozytywnych wieści o stanie gospodarki USA, inwestorzy wciąż pozbywają się akcji firm z sektora high-tech. Analitycy mają problemy z wytłumaczeniem tej nowej fali odwrotu od akcji spółek technologicznych (s. 21)