Cineman uruchomił wideo na żądanie
- Piotr Zalewski,
- 19.04.2007, godz. 15:37
Polska spółka Cineman uruchomiła zapowiadaną w zeszłym roku platformę Cineman, służącą do dystrybucji filmów w internecie. Ci którzy chcą już dzisiaj kupić "Olivera Twista" w sieci muszą jeszcze poczekać. Oferta jest skierowana do portali oraz do sieci abonenckich. W głównej mierze to od nich zależy, kiedy będzie można kupować filmy w sieci. Jednak już teraz można przetestować platformę.
Pierwsza usługa którą wprowadza Cineman to "Kino Internetowe". To oferta skierowana do portali. Codziennie w "kinie" prezentowany jest jeden film, który można oglądać przez 24 godziny od dokonania płatności. "Bilet" kosztuje 5 zł (sposób płatności jest uzgadniany osobno z każdym portalem), filmy zabezpieczone są technologią Digital Rights Management i możliwe do odtworzenia w Windows Media Player od wersji 9. Każdego dnia pokazywany jest nowy film, a stary znika z repertuaru.
Kino internetowe
Kolejne przedsięwzięcie Cinemana to "Wideo na żądanie" (http://vod.cineman.pl ) oferta skierowana do sieci abonenckich. Wideo na żądanie to oferta kilkudziesięciu filmów, które niedawno były pokazywane w kinach. W dzisiejszej ofercie znajdują się m.in. "Aleksander", "Babel", "Pan życia i śmierci", "Oliver Twist", "Sahara". Ceny wynoszą obecnie od 6 do 12 zł, lecz będą indywidualnie ustalane z każdym operatorem. Na przykład polska komedia "Job" jest obecnie wyceniona na 12 zł.
Wideo na żądanie
Siłą Cinemana ma być nie tylko bogata oferta programowa, lecz także technologia służąca do dystrybucji treści, zbudowana w oparciu o infrastrukturę firmy ATM, m.in. sieć Atman.
Filmy nie są pobierane na dysk, a odtwarzane bezpośrednio online, w związku z tym do korzystania z Cinemana potrzebne jest łącze o przepustowości co najmniej 1 Mb.
Cineman jest spółką kapitałową ATM S.A., zajmującej się teleinformatyką oraz Monolith Films Sp z. o. o. , dytrybutorem filmowym.