Brytyjskie dotcomy łamią prawa konsumenta

  • Szymon Augustyniak,

Połowa brytyjskich witryn nie spełnia wymogów prawa konsumenckiego, dotyczących informacji na temat sprzedawanych dóbr czy usług.

Według raportu OFT (Office of Fair Trade), ponad połowa stron oferujących w Sieci produkty i usługi nie zapewniła łatwego dostępu do informacji na temat ewentualnej refundacji lub wymiany zakupionych towarów. Wiele z 637 przebadanych stron nie przedstawia także informacji na temat dalszego sposobu wykorzystania danych osobowych swoich klientów.

W myśl brytyjskiego ustawodawstwa dotyczącego sprzedaży na odległość, które weszło w życie w październiku ub.r., sprzedawcy internetowi powinni informację o takich „szczegółach” zamieszczać przed formularzami zamówień.

Nowe prawo przewiduje także okres karencji, w którym bez podania przyczyn można zamówienie odwołać i uzyskać pełną refundację. Zwrot zapłaty następuje również wtedy, gdy towar lub usługa nie zostały dostarczone na czas.