Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Billboard BMW w Colin McRae: DiRT

Znana marka motoryzacyjna BMW wykorzystuje nowy kanał promocji - gry samochodowe. Za realizacje kampanii reklamowej m.in. w grze "Trackmania" odpowiedzialne są agencje Hypermedia, AdAction i Engine. - $"Reklama w grach daje marketerom możliwość wykorzystania jeszcze mało eksplorowanej przestrzeni reklamowej, która daje możliwość dotarcia do tych użytkowników "uodpornionych" na komunikaty reklamowe"$ - podkreśla Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia.

Trwające działania reklamowe, oparte na grach komputerowych promują BMW serii 3. W celu przeprowadzenie kampanii, BMW jako pierwsza marka motoryzacyjna w Polsce podjęła współpracę z siecią reklamową IGA Worldwide. IGA jest siecią dzięki której reklamodawcy są wstanie zamieścić swoja reklamę w grach komputerowych, przeglądarkowych czy konsolowych.

Kampania została zrealizowana przez firmę AdAction multichannel e-ntertainment na zlecenie agencji interaktywnej Hypermedia. Za planowanie i przygotowanie strategii komunikacji w mediach odpowiedzialny jest dom mediowy Vizeum, za część internetową - agencja Hypermedia. Materiał kreacyjny przygotowany został przez agencję interaktywną Engine.

W przekazie reklamowym, wykorzystano tzw. gry dynamiczne, do których należą m.in.: "Trackmania", "Test Drive Unlimited", "Colin McRae: DiRT", "RACE the WTCC Game".

- "Reklama w grach jest miejscem, gdzie kontakt z kreacją promocyjną jest dla nich [użytkowników przyp. red.] akceptowalny, ponieważ wyświetlany jest w ich ulubionym środowisku i w sposób, który nie przeszkadza im w prowadzonych rozgrywkach sieciowych, a jednocześnie jest przez nich dostrzegany i pozytywnie odbierany" - mówi Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia. "BMW jest przykładem marki, która otwarta jest na nowe niestandardowe propozycje budowania wizerunku swoich produktów i pozycjonowania marki" - dodaje Robert Stępniewski.

Billboard BMW w Colin McRae: DiRT

Race WTCC

Reklama dynamiczna w grach - in-game advertising, jest obok advergamingu oraz product placement podstawową formą reklamy z wykorzystaniem rozrywki elektronicznej - czyli gier. Jako nowa forma reklamowa jest porównywane do hybrydy reklamy outdoor i internetowej, czerpiąc z form ulicznych swoje kształty i miejsce publikacji, ściany, billboardy wirtualnych ulic, a z reklamy internetowej sposób zliczania, publikacji

oraz targetowania (geolokalizacja, dni, godziny publikacji).

- "Działania reklamowe podjęte przez BMW obrazują stopniowe przekonywanie

się producentów i usługodawców do nowej, a dynamicznie rozwijającej się, formy reklamowej jaką jest in-game advertising. Obiecujące staje się szczególnie to, że działania prowadzone są dla tak mocnej marki motoryzacyjnej jaką jest BMW, mamy nadzieję, że jako prekursor BMW wskaże drogę innym producentom, także z sektorów FMCG, odzieży czy także telekomunikacji" - mówi Adam Semik, dyrektor sprzedaży AdAction.

Działania reklamowe zakończą się 12 października.

Dlaczego agencja Hypermedia współpracowała przy projekcie z agencją AdAction?

Odpowiada Robert Stępniewski, media menager w agencji Hypermedia - "Agencja Hypermediamedia przy tym projekcie była odpowiedzialna za przygotowanie strategii mediowej online. Po stronie agencji HM było przygotowanie planów mediowych wraz z rekomendacja wyboru placementow i kreacji oraz zakup powierzchni reklamowej. AdAction jest partnerem biznesowym Hypermedia i specjalista od reklamy w grach. Wspólnie z Adaction Hypermediamedia przygotowała ofertę dla BMW na wykorzystanie nowych możliwości jakie daje advergaming jeśli chodzi o planowanie działań mediowych. Adaction odpowiedzialny był za implementacje reklam w wyselekcjonowanych grach oraz optymalizacje działań promocyjnych."