Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Arkadiusz Osiak, Money.pl: czwarty kwartał będzie rekordowy

Cieszy powiększająca się armia internautów w Polsce oraz dobre wyniki finansowe zachodnich graczy. Możemy wierzyć w optymistyczne prognozy dotyczące rynku e-reklamy - mówi Arkadiusz Osiak, prezes zarządu Money.pl.

Arkadiusz Osiak, Money.pl: czwarty kwartał będzie rekordowy

Arkadiusz Osiak

Wzrost liczby internautów w Polsce był szczególnie dynamiczny właśnie w minionej połowie roku, prawdopodobnie dzięki przyśpieszeniu i obniżeniu cen Neostrady i dostępu do internetu oferowanego przez sieci kablowe. Optymizmem napawają również dobre wyniki finansowe spółek internetowych na świecie (Yahoo, Amazon, Google, eBay) i w Polsce (Merlin, Travelplanet, Wakacje, Money, Netsprint, Gemius, O2.pl). Coraz lepsze są wskaźniki rozwoju rynku e-commerce w USA (Forrester Research) i w Polsce (eCard), warto w tym wyróżnić rosnącą sprzedaż muzyki on-line. Zarówno światowe jak i polskie prognozy rynku e-reklamy są optymistyczne.

Z negatywnych wydarzeń minionego półrocza należy wspomnieć rekordowy wzrost ilość spamu i wirusów oraz zmniejszenie zaufania do internetu wywołane oszustwami na aukcjach internetowych i próbami oszust bankowych. Branży nie służy również afera wokół WP oraz zamieszanie wokół prawa telekomunikacyjnego.

Co zmieniło się w Money.pl w ciągu ostatnich 6 miesięcy? Nastąpił wzrost przychodów z reklamy o 157% w stosunku do I półrocza 2003, wzrost przychodów z pośrednictwa finansowego o 107%. Zysk netto za I półrocze wyniósł 0,35 mln zł, przy przychodach wyższych o 114%.

W najbliższym czasie możemy spodziewać się spadku przychodów z reklamy w wakacje dla wszystkich portali i handlowe żniwa serwisów turystycznych, uspokojenie rynku do września. Ostatni kwartał będzie rekordowy pod względem przychodów z reklamy dla całego rynku on-line. Prognozuję również handlowy boom w grudniu - w tym roku zostanie pobity kolejny rekord świątecznych zakupów on-line.