Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Apple jednak odpowiada na reklamowe zaczepki Microsoftu

Pamiętacie jeszcze spoty reklamowe Microsoftu z cyklu "Laptop Hunters"? Firma Apple nie pozostaje dłużna rywalowi, który ustawicznie atakuje jej politykę cenową i produkuje nowe reklamy - bezpośrednią odpowiedź na marketingowe zaczepki Redmond.

Gigant z Redmond w najnowszych spotach reklamowych wskazuje rozbieżności cenowe pomiędzy sprzętem firmy Apple a komputerami pracującymi pod kontrolą systemu Windows. Bohaterowie filmików, mając do dyspozycji od kilkuset to kilku tysięcy dolarów, mają za zadanie nabyć komputer przenośny w wybranym przedziale cenowym. Z ust jednej z uczestniczek programu padają w pewnym momencie "sakramentalne" słowa: "Nie jestem wystarczająco fajna, żeby mieć Maka".

Kampania ruszyła w marcu. Kilka tygodni później dla Apple nadarzyła się pierwsza okazja, by się do niej ustosunkować. W wydanej pod koniec kwietnia nowej serii spotów Get a Mac próżno było jednak doszukiwać się klarownych odniesień i aluzji. Niezaangażowanie się Apple w reklamową wojnę uznaliśmy wtedy za słuszne posunięcie, nie wiedzieliśmy jednak, że koncern z Cupertino planuje kontratak.

Oto spot pt. "Eliminacja"

Towarzyszą mu filrmy "Customer Care" i "PC Choice Chat", dostępne na strone Apple.

Microsoft utrzymuje, że czynnikiem mającym największy wpływ na decyzję o zakupie sprzętu komputerowego jest jego cena. Apple podkreśla tymczasem, że najistotniejsza jest bezproblemowa i bezstresowa praca (którą właśnie jej produkty zapewniają - na ogół).

Cykl "Laptop Hunters" spotkał się zarówno z przychylnymi, jak i negatywnymi opiniami. Wywołał też dyskusję, który z konkurentów - Microsoft czy Apple - ma lepsze reklamy. Bez względu na to, obie firmy odniosły sukces, skoro udało im się doprowadzić do tego, że ich spoty są tematów ożywionych dyskusji.