Amazon pomaga afiliantom w rekomendowaniu produktów

  • Artur Małek,

Amazon.com zmodyfikował linki, które jego afilianci umieszczają na swoich stronach, a przez które to linki można się dostać bezpośrednio na stronę sklepu. Nowe rozwiązanie nazywa się Page Recommender Widget i zaprojektowane jest tak, aby zwiększyć liczbę odsłon jak i czasu spędzonego na stronie afilianta.

Widget proponuje osobie będącej na witrynie inne podstrony, którymi mogłaby być ona zainteresowana. Jak czytamy w informacji, którą Amazon.com kieruje do swoich afiliantów - " Rekomendacje pojawią się w aplikacji po pewnym czasie, gdy Amazon przeanalizuje zachowanie internautów na twojej stronie. W pierwszej kolejności będą wyświetlane podstrony cieszące się największą popularnością."

Razem z rekomendacją stron, nowy widget wyświetlał będzie reklamy Amazon o jak najlepiej dostosowanej do potrzeb internauty treści. W ten sposób osoba, która znajdzie dzięki rekomendacji coś interesującego na stronie, będzie mogła od razu kupić związany z treścią przedmiot (np. książkę).

Nowa właściwość widoczna jest po lewej stronie baneru

Adwokaci prywatności mogą nie być oczarowani nową funkcjonalnością, jako że śledzi ona aktywność użytkownika na stronach. Podobnie sprawa miała się z programem Beacon wprowadzonym przez Facebook, gdzie rejestrowano poczynania internautów. Z drugiej jednak strony, istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownicy mogą nawet nie zauważyć, że Amazon ich śledzi.