Amazon.com otwiera warzywniak

  • Zuzanna Szybisty,

Firma, która rozpoczęła działalności w 1995 r. jako księgarnia internetowa, postanowiła rozszerzyć swoje usługi i dostarczać tzw. produkty pierwszej świeżości jak warzywa, jajka czy ryby. Pilotażowy program ruszył w Seattle.

AmazonFresh, bo tak nazywa się nowa usługa, ma w swojej ofercie produkty szybkopsujące się jak ryby czy mięso oraz bardziej trwałe spożywcze towary. Bezpłatny dowóz do domu zakupów jest wówczas, gdy koszt zamówienie przekroczy 50 USD.

- Mamy 12 samochodów, które pod same drzwi dowożą towary - mówi Craig Berman z Amazon.com. - Jeśli klient sobie życzy, możemy nawet pozostawić rzeczy w kuchni.

Przykładowe ceny w AmazonFresh - za kiść marchewek zapłaci się 1,79 USD, a za małą porcję steku 1,99 USD. Rok temu Amazon eksperymentował już ze sprzedażą jedzenia, lecz wówczas świeże produkty nie były dostępne, ponieważ zakupy nie były dostarczane bezpośrednio do domów.

W internecie istniał już kiedyś inny duży warzywniak. Webvan założony na początku lat 90. specjalizował się w dostarczaniu świeżych warzyw i owoców mieszkańcom większych amerykańskich miast. Firma zbankrutowała jednak w 2001 r. Co ciekawego, Amazon był wówczas jednym z inwestorów tego internetowego sklepu spożywczego.

Źródło: Reuters, Techcrunch

Zobacz także: Frisco.pl: Stawiamy na innowacyjność



A.pl startuje jako sklep spożywczy