Agora: koniec Blogfrog.pl

  • Bożena Jaskowska,

Agregator blogów z portfela Agory zostanie w najbliższy czwartek zamknięty. Internauci zachęcani są do korzystania z platformy blogowej Blox.pl.

Znajdujący się w portfelu Agory od 2007 r. serwishttp://blogfrog.pl zostanie zamknięty w najbliższy czwartek tj. 25 marca 2010 r. Wraz z blogfrog.pl żywot zakończą inne serwisy agregujące blogi, a więc: Blogsport.pl, Biznews.pl, blogi.edziecko.pl, przestaną także działać wlepki i znaczki Blogfroga.

Blogfrog był agregatorem treści z blogów, w którym promować mogli swe wpisy wszyscy blogerzy (nie tylko piszący za pośrednictwem platformy Blox.pl). Serwis wykorzystywał dodatkowo elementy rankingowe w oparciu o własny mechanizm tzw. "frogrank" uwzględniający m. in. ocenę użytkowników, wiek bloga czy liczbę zamieszczanych linków. Na podstawie algorytmu tworzone były zestawienia najlepszych blogów.

Mimo, iż pod skrzydłami Agory blogfrog.pl zwiększył swą oglądalność - w grudniu 2008 r. korzystało z niego 22 tys, a rok później 47 tys. internautów (real users) generujących 328 tys. odsłon - serwis nie będzie już dostępny dla użytkowników. Jak wyjaśniają przedstawiciele Spółki model działania serwisów agregujących blogi nie przystaje do obecnych uwarunkowań działania sieci oraz do zachowań internautów, a rolę agregatora blogów spełnia obecnie Blox.pl i inne tematyczne witryny Grupy, w których znaleźć można odnośniki do polecanych blogów. Nie jest to również początek wiosennych porządków w portfelu Grupy.

Zadaniem Blogfroga było agregowanie i promocja najciekawszych blogów. Dzisiaj jednak mechanizmy rządzące siecią wyglądają inaczej i pewne modele się już wyczerpały. Rolę, którą dotychczas pełnił Blogfrog, przejęły juz wcześniej nasze serwisy tematyczne i strona główna Blox.pl. Wyborcza.biz, Sport.pl czy eDziecko.pl promują najciekawsze blogi w swoich kategoriach na własnych stronach głównych. Internauci trafiają na blogi właśnie z tych stron lub zgoła bez niczyjej pomocy. Internet się dynamicznie zmienia, wraz z nim zwyczaje internautów i trzeba na to elastycznie reagować - wyjaśnia Paweł Wujec, szef portalu Gazeta.pl.

http://Blox.pl jest jednym z najpopularniejszych wśród polskich internautów serwisów blogowych. W grudniu 2009 r. platformę odwiedziło blisko 4 mln użytkowników (real users) generujących ponad 34 mln odsłon.



Źródło: http://blox.blox.pl