Agora: koniec Blogfrog.pl

Agregator blogów z portfela Agory zostanie w najbliższy czwartek zamknięty. Internauci zachęcani są do korzystania z platformy blogowej Blox.pl.

Znajdujący się w portfelu Agory od 2007 r. serwishttp://blogfrog.pl zostanie zamknięty w najbliższy czwartek tj. 25 marca 2010 r. Wraz z blogfrog.pl żywot zakończą inne serwisy agregujące blogi, a więc: Blogsport.pl, Biznews.pl, blogi.edziecko.pl, przestaną także działać wlepki i znaczki Blogfroga.

Blogfrog był agregatorem treści z blogów, w którym promować mogli swe wpisy wszyscy blogerzy (nie tylko piszący za pośrednictwem platformy Blox.pl). Serwis wykorzystywał dodatkowo elementy rankingowe w oparciu o własny mechanizm tzw. "frogrank" uwzględniający m. in. ocenę użytkowników, wiek bloga czy liczbę zamieszczanych linków. Na podstawie algorytmu tworzone były zestawienia najlepszych blogów.

Agora: koniec Blogfrog.pl

Mimo, iż pod skrzydłami Agory blogfrog.pl zwiększył swą oglądalność - w grudniu 2008 r. korzystało z niego 22 tys, a rok później 47 tys. internautów (real users) generujących 328 tys. odsłon - serwis nie będzie już dostępny dla użytkowników. Jak wyjaśniają przedstawiciele Spółki model działania serwisów agregujących blogi nie przystaje do obecnych uwarunkowań działania sieci oraz do zachowań internautów, a rolę agregatora blogów spełnia obecnie Blox.pl i inne tematyczne witryny Grupy, w których znaleźć można odnośniki do polecanych blogów. Nie jest to również początek wiosennych porządków w portfelu Grupy.

Zadaniem Blogfroga było agregowanie i promocja najciekawszych blogów. Dzisiaj jednak mechanizmy rządzące siecią wyglądają inaczej i pewne modele się już wyczerpały. Rolę, którą dotychczas pełnił Blogfrog, przejęły juz wcześniej nasze serwisy tematyczne i strona główna Blox.pl. Wyborcza.biz, Sport.pl czy eDziecko.pl promują najciekawsze blogi w swoich kategoriach na własnych stronach głównych. Internauci trafiają na blogi właśnie z tych stron lub zgoła bez niczyjej pomocy. Internet się dynamicznie zmienia, wraz z nim zwyczaje internautów i trzeba na to elastycznie reagować - wyjaśnia Paweł Wujec, szef portalu Gazeta.pl.

http://Blox.pl jest jednym z najpopularniejszych wśród polskich internautów serwisów blogowych. W grudniu 2009 r. platformę odwiedziło blisko 4 mln użytkowników (real users) generujących ponad 34 mln odsłon.

Źródło: http://blox.blox.pl