ARBOmedia zwiększa objętość kreacji

  • Piotr Zalewski,

Biuro reklamy internetowej ARBOmedia wprowadziło nowy cennik. Najważniejszą nowością jest zwiększenie objętość kreacji reklamowych do 50 KB. Co na to przedstawiciele rynku?

Zwykle objętość kreacji wynosi 20 - 35 KB. Objętość 50 KB daje większe pole do popisu agencjom interaktywnym.

-Brawo! Moim zdaniem znakomity ruch! Od wielu lat na rynku amerykańskim są dużo większe limity. W Polsce zaś portale pod hasłem "ochrony internautów" utrzymywały niski limit wagi, jednocześnie przy dodatkowej opłacie chętnie go zwiększały... Internet w Polsce staje się bardzo szerokopasmowy, więc taki ruch jest absolutnie naturalny. Dzięki 50 KB będą powstawać lepsze kreacje, a reklama będzie wywierała większe wrażenie na odbiorcach. Tak trzymać! - cieszy się Artur Gortych, prezes agencji Artegence.

Istnieją jednak obawy, że niektóre agencje będą przygotowywać reklamy bardzo podobne do tych, które są obecnie, tyle, że gorzej zoptymalizowane - w efekcie nie będą się wiele różnić, a również będą miały objętość 50KB.

Mariusz Klamra, z sewisu Gry Online.pl, który należy do sieci ARBOmedia jest nastawiony dość sceptycznie. -Większa objętość kreacji to wzrost czasu ładowania strony - źle dla użytkowników, choć wraz ze wzrostem dostępnych dla nich prędkości łącz problem się zmniejsza.- uważa Klamra. -Zmiana objętości zdecydowanie zwiększy wymagania co do wydajności łącz i adserwerów Arbomedii. Jeśli nie podołają, stracą na tym wszyscy - dodaje. Serwis GryOnline.pl przeprowadza aktualnie symulacje związane ze zmianą cennika.

Innego zdania jest Gerard Grech z serwisu Gery.pl, który również należy do sieci ARBOmedia: - Rozmiar 50 KB dla reklam to z pewnością dobre posunięcie w dobie taniejących usług szerokopasmowych. Brawa dla Arbomedii, że ciągle reaguje na zmiany rynku i wprowadza nowe standardy.



Większe objętości zaczyną oferować powoli inne podmioty. -Nasze działania są elastyczne, dlatego limit kreacji uzależniamy od wielu czynników, ale już dopuszczamy większe kreacje, nawet do 100 KB- mówi Michał Brański, członek zarządu portalu o2.pl.

Piotr Kowalczyk, Onet.pl

Wraz z nowym cennikiem podnieśliśmy objętości banerów dość sporo - konkretnie do wartości zalecanych przez IAB na świecie.

Przy tego typu ruchach zawsze trzeba mieć na uwadze 2 kwestie: z jednej strony potrzeby kreacyjne (teoretycznie im więcej objętości, tym więcej możliwościi kreatywnych - ale tylko teoretycznie), a z drugiej strony - wygodę użytkowników stron, na których wyświetlają się reklamy. Skoro już w tej chwili jesteśmy zgodni ze standardami światowymi i biorąc pod uwagę, ze internauci w Polsce wciąż jednak mają słabsze łącza i komputery niż na najbardziej rozwiniętych rynkach, nie widzimy potrzeby dalszego zwiększania w najbliższym czasie objętości kreacji reklamowych.

Warto podkreślić, ze również z punktu widzenia reklamodawców, przesada z objętością kreacji nie jest korzystna, bo jeśli powoduje to gorsze wyświetlanie się stron (i przy okazji reklam) u niektórych odbiorców, to ma to odwrotny skutek do zamierzonego.

Aktualizacja: 23 marca 2007 16:34

Dodaliśmy wypowiedź Piotra Kowalczyka z Onet.pl.