AOL: tylko zwalnia czy bańka pęka?
-
- Magdalena Górak,
- 20.10.2005, godz. 12:27
AOL Internet, część Time Warner zwolni ponad 700 pracowników, czyli prawie 5% załogi. Powodem jest oczywiście przymus cięcia kosztów. Call Center na Florydzie zostało już wcześniej zamknięte a mniejsze redukcje przeprowadzone. W pozyskaniu większej liczby reklamodawców nie pomógł widać również zabieg otwarcia zamkniętych do niedawna zasobów serwisu.
Oczywiście redukcje zatrudnienia zawsze mają na celu wzmocnienie swojej konkurencyjności czy zwiększenie elastyczności i dopasowania do potrzeb klientów, co jest też oficjalnym powodem podawanym przez przedstawicieli spółki. W efekcie AOL wierzy, że uda mu się pozyskać nowych użytkowników swoich serwisów i zatrzymać abonentów wydzwanianej usługi dostępowej, z której zrezygnowało już ponad 6 mln użytkowników w ciągu ostatnich trzech lat.
Nie jest jasne, ile AOL oszczędzi na redukcji zatrudnienia, bo przedstawiciele spółki wzbraniają się przed konkretnymi odpowiedziami. Na odprawy spółka zarezerwowała około 20% ubiegłorocznych przychodów.