Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

10 mld USD na reklamę online w USA

Wydatki na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych w I półroczu 2007 r. wyniosły niemal 10 mld USD, wynika z ogłoszonego wczoraj raportu Interactive Advertising Bureau.

W porównaniu do I półrocza ubiegłego roku jest to wzrost o 26,4%. Ponadto, po raz pierwszy w historii, w ciągu jednego kwartału wydatki na reklamę online przekroczyły 5 mld USD.

- Mamy wszelki powód, aby wierzyć, że ten znaczny wzrost nadal będzie się utrzymywał- mówi David Doty, wice-prezes IAB. Co prawda, w ubiegłym roku w I półroczu zanotowano 37% wzrost w porównaniu do 2005 r., lecz w tym roku wydatki na reklamę online są już znacznie większe, zauważa Doty. - Wzrost dotyczy coraz większych liczb. Oba kwartały i całe pierwsze półrocze osiągnęły historyczne rekordy, jeśli chodzi o wydatki na reklamę online. Te wyniki są bardzo zachęcające- podkreśla Doty.

W samym drugim kwartale b.r. wydatki na reklamę w sieci wyniosły 5,1 mld USD. - Reklamodawcy rozumieją, że muszą przenieść swoje dolary do internetu, by dotrzeć do odpowiedniej publiczności- tłumaczy Doty.

Po raz kolejny najpopularniejszym formatem reklamowym okazały się reklamy w wyszukiwarkach- stanowią one 41% wszystkich wydatków. Na drugim miejscu znalazły się reklamy graficzne(32%). Z kolei najczęstszymi modelami płacenia za reklamy są opłaty za kliknięcia (50%) oraz za odsłony (45%).