MediaStandard - relacja z konferencji
- Piotr Zalewski,
- 10.03.2008, godz. 11:16
Stare vs nowe media
Dyskusja panelowa była wciągająca. Obok siebie usiedli przedstawiciele starych (Krzysztof Nepelski, Igor Janke) i nowych (Michał Brański, Marcin Pery, Krzysztof Urbanowicz) mediów. Panel dotyczył między innymi przyszłości mediów, oraz tego, czy płatne może konkurować z darmowym. -A po co z tym walczyć? Do takiego trendu trzeba się dostosować - mówił Marcin Pery. - Myślę, że model płatny sprawdzi się w przypadku treści specjalistycznych. Całe Hollywood wchodzi do sieci, to także będą płatne treści - zauważył Michał Brański, członek zarządu o2.pl
Sparaliżowani przez stereotypy
Poza Inforem i Gazetą.pl (sekcja biznesowa) tradycyjne media kiepsko wypadają w sieci. Źródło: prezentacja Bankier.pl
Jaka jest rola prasy w dobie internetu?
Krzysztof Urbanowicz (Mignon-Media) przedstawił w swojej prezentacji 33 sposoby, na zaistnienie tradycjnych mediów w sieci - od blogów poprzez portal, serwisy UGC (Wiadomosci24.pl), serwisy wydarzeniowe (np. wybory.pl), blogi redakcyjne, video blogi, personalizację, RSSy, na widgetach kończąc.Drugi dzień konferencji był dyskusją o przyszłości prasy. Joachim O. Weidemann, drugi z zagranicznych prelegentów MediaStandard opowiedział nam po polsku (biegle włada 8 językami!) o tym jak wydawnictwa powinny integrować swoje oddziały online i offline. Okazuje się, że łączą się z tym nie tylko problemy natury logistycznej, ale też... mentalnej. "Papierowi" często uważają "online'owców" za dziennikarzy gorszych, nie podoba im się tempo pracy jakie wymusza internet.
Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska
Na konferencji mogliśmy wysłuchać jeszcze wielu innych zajmujących prezentacji. Igor Janke opowiadał o tym jak rozwijał się Salon24.pl i jak rokuje na przyszłość, Zastępujący Cezarego Ostrowskiego Paweł Pietras z magazyny SL'ang Life mówił o tym jak media mogą zaistnieć w Second Life, Krzysztof Fijałek z Interii opowiadał o dziennikarstwie obywatelskim, a Jacek Murawski, prezes Wirtualnej Polski, mówił o social media, Bartek Roszkowski z NetPress Digital opowiadał o e-papierze, a Marcin Niemczy z Grupy Onet.pl o tym, gdzie użytkownik 2.0. będzie spędzał czas.
Rozmowy w kuluarach. Michał Rutkowski (Tribal DDB) oraz Igor Janke (Salon24.pl, Rzeczpospolita)
Organizatorami MediaStandard byli Internet Standard oraz Polskie Badania Internetu.
Sponsorem była firma Performance Media, zajmującą się marketingiem w wyszukiwarkach.
Patronat medialny nad imprezą objęli Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, o2.pl, Gazeta.pl, MediaRun.pl oraz IDG.pl
Patrz także: blog pisany na żywo na konferencji:http://www.internetstandard.pl/konferencje/mediastandard2008/blog.html