E-biznes od kuchni: Agito.pl
- Michał Grzechowiak,
- 17.04.2008, godz. 11:07
W listopadzie 2007 r. spółka pozyskała w ofercie pre-IPO (oferta skierowana do dotychczasowych akcjonariuszy) 2 mln zł na dalszy rozwój, zaś 27 grudnia złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego swój prospekt emisyjny. Ostatnie ważne wydarzenie w historii Agito miało miejsce 31 grudnia 2007 r. Spółka po raz kolejny podpisała umowę na obsługę logistyczną z firmą ESM Logistics.
Oferta
Obecnie Agito.pl oferuje swoim klientom około 15 tysięcy produktów w dziewięciu kategoriach asortymentowych: Audio-Video, Fotografia, Duże i Małe AGD, Telefony GSM, Komputery i akcesoria, Podzespoły PC, Oprogramowanie i Muzyka. Towar pochodzi od kilkudziesięciu dostawców - dystrybutorów danego typu sprzętu lub producentów, którzy mają w Polsce swoje przedstawicielstwa.
Trzy największe grupy w strukturze asortymentowej Agito.pl to Komputery, Audio-Video oraz Duże i Małe AGD. Kilka tysięcy produktów można też znaleźć w dziale Muzyka, ale jak mówią przedstawiciele sklepu, ten dział istnieje głównie po to, by zachęcić klientów do zapoznania się z pozostałą ofertą.
W październiku 2007 r. instytut badawczy Pentor przygotował na zlecenie Agito S.A. porównanie cen wybranych produktów w pięciu sieciowych hipermarketach ze sprzętem RTV i AGD (m.in. Saturn, Media Markt, Electroworld) oraz w siedmiu sklepach internetowych (m.in. Euro.com.pl, Hoopla.pl, Maximedia.pl). Jak wynika z raportu Pentora, Agito.pl jest obecnie najtańszym polskim sklepem z elektroniką. Ceny porównywanych produktów były tutaj niższe średnio o 7% niż u innych internetowych sprzedawców, a także o 16% niższe niż w sklepach tradycyjnych.
Magazyn Agito.pl w Chorzowie
Sklep oferuje dwie opcje dostawy. Zamówienia o wartości mniejszej niż 200 zł mogą być dostarczone przez Pocztę Polską - w tym przypadku koszt dostawy wynosi 9,5 zł. Druga opcja to przesyłka kurierska, która kosztuje 15 zł. Do tych kwot należy doliczyć 5 zł, jeśli zdecydujemy się na płatność za pobraniem lub na raty, a także od 19 do 79 zł, jeżeli zamawiamy produkty o dużej wadze lub dużych gabarytach. Jaką popularnością cieszą się oba sposoby dostawy? Ponieważ średnia wartość zamówienia w Agito.pl wynosi około 1000 zł (brutto), większość przesyłek dostarcza klientom sklepu firma kurierska (UPS).
Strona WWW
Przez pięć lat od uruchomienia witryna Agito.pl ulegała jedynie kosmetycznym zmianom. Pierwszą dużą metamorfozę przeszła dopiero pod koniec ubiegłego roku. Co można powiedzieć o nowej odsłonie Agito.pl? Na pewno strony sklepu są teraz bardziej przejrzyste i funkcjonalne.
Agito.pl, strona główna
W poszczególnych kategoriach możemy już przeglądać listę wszystkich dostępnych towarów. Pod wyszukiwarką umieszczony został filtr, który pozwala wyświetlić na stronie tylko produkty o określonych przez nas parametrach. Dodatkowo, w każdej kategorii obok listy towarów pojawiają się aktualne promocje, bestsellery i nowości.
Agito.pl, porównanie produktów
Co znajdziemy na stronach produktów? Na górze - to co w większości sklepów, a więc ceny, zdjęcia, informacje o kosztach i czasie dostawy oraz przycisk "Dodaj do koszyka" (który, nawiasem mówiąc, w Agito.pl mógłby być lepiej wyeksponowany). Na dole strony zobaczymy natomiast dużą ramkę i, w zależności od produktu, kilka różnych zakładek np. "Opis produktu", "Parametry techniczne", "Polecane akcesoria" itp.
Agito.pl, strona produktu
To, co wyróżnia dobre sklepy internetowe, to dodatkowe informacje, które powinny pomóc klientom w dokonaniu najlepszego wyboru. Agito.pl oferuje swoim klientom poradniki (okienko "Eksperci radzą"), czyli dłuższe artykuły poświęcone różnym kategoriom asortymentowym. Dowiemy się z nich, jakie jest znaczenie parametrów charakteryzujących dany rodzaj sprzętu, a także co powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze konkretnego modelu. Obecnie na stronach sklepu znajdziemy dwanaście poradników, niebawem mają się pojawić następne.