Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze
- Piotr Zalewski,
- 01.10.2007, godz. 15:58
SuperSam24.pl
Wygląd SuperSam24.pl przypomina czasy gdy królowało łącze dial-up...
Przed dowiezieniem produktów otrzymaliśmy telefon od sklepu Bomi, który dostarcza zakupy w imieniu Supersamu24. Poinformowano nas, że nie ma: przyprawy oregano, lodów, oliwy i czekolady jakie zamówiliśmy, jednak przedstawiciele sklepu zaproponowali zamienniki.
...można się o tym przekonać znajdując w sklepie tego typu napisy.
Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, bo lody które dojechały były naprawdę zmrożone. Jednak kurier tak długo wypisywał fakturę (która w przypadku innych sklepów była gotowa do podpisu), że zdążyły się one rozpuścić.
Suma punktów: 26
Plusy:
+szeroki wybór towarów
+nierozpuszczone lody
Minusy:
-dużo rozmów przed złożeniem zamówienia
-brak wielu towarów, które są w interfejsie
Hipernet24.pl (L'Eclerc)
Hipernet24.pl to wirtualny odpowiednik hipermarketu L Eclerc.
Obsługa sklepu jest dosyć wygodna, niestety wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Np. po wpisaniu frazy "papryka zielona" odnajduje mnóstwo produktów - wszystkie, które zawierają bądź słowo "papryka", bądź "zielona". Mało intuicyjne jest też dodawanie produktów do koszyka.
Opisy są dosyć wyczerpujące, a produkty opatrzone zdjęciami. Zamówienie jest potwierdzane telefonicznie.
Zakupy dotarły do nas minimalnie spóźnione, o około 10 min. Zapakowane były w kartony i torby foliowe. Co prawda żaden produkt nie został zniszczony, ale z kurczaka lała się woda, przez co zmokły trochę inne towary.
Suma punktów: 27
Plusy:
+niskie ceny
+bogaty wybór
+opisy i zdjęcia
Minusy:
-bardzo wysokie koszty transportu
-kiepskie opakowanie
Piotr i Paweł
Interfejs sklepu Piotr i Paweł jest wygodny
Zamówienie przebiegło bezproblemowo, sklep ma wygodny interfejs, dobrze działa wyszukiwarka. Po złożeniu zamówienia, wieczorem, odezwał się telefon. Miła Pani zapytała, czy może zamienić jeden z produktów - ser sypany typu parmezan - na ten sam, tyle że innej firmy.
Zamówienie dotarło na drugi dzień - dostarczył je minimalnie spóźniony kurier w firmowym ubraniu Piotra i Pawła. Zdziwiło nas trochę, że kwota do zapłacenia była o ok. 25 zł niższa niż przy złożeniu zamówienia. Przy oględzinach zakupów okazało się, że brakuje bardzo istotnego produktu - mięsa na kotlety schabowe! Nikt nas wcześniej nie poinformował, ani nie zaoferował zastępnika. Byliśmy rozczarowani.
Nasze niezadowolenie spowodowały także... zupełnie rozpuszczone lody. Jak się jednak później okazało, zamrożonych lodów nie potrafi dowieźć właściwie żaden z testowanych sklepów.
Suma punktów: 27,5
Plusy:
+wygodna obsługa sklepu
+szeroki wybór towarów
+funkcjonuje w kilku miejscowościach w Polsce
Minusy:
-brak opisów
-nie dostarczono jednego z produktów
A.pl
Zamówienie w A.pl przebiegło gładko, sklep charakteryzuje się wygodnym interfejsem. Trochę kłopotów sprawiała wyszukiwarka, ale pomógł sensowny podział na kategorie. Większość produktów opatrzona jest zdjęciem i wyczerpującym opisem, jednak nie udało nam się kupić wszystkiego co chcieliśmy - zabrakło m.in. świeżego kurczaka.
Ucieszyło nas, że nic nie musimy zapłacić za transport, dzięki czemu A.pl okazał się sklepem relatywnie tanim.
Produkty dojechały na czas, dowiózł je kurier w stroju firmowym. Opakowanie zakupów było średnie - plastikowe torby firmowe.
Zabraliśmy się za rozpakowywanie. Na pierwszy ogień poszła czekolada, która okazała się... nieświeża. To samo było z jajkami. A.pl był jedynym sklepem spośród testowanych, który dostarczył nieświeże produkty, za co otrzymał o 3 punkty mniej niż konkurenci.
Suma punktów: 28,5
Plusy:
+dobre opisy i zdjęcia produktów
+atrakcyjne ceny
+niskie koszty transportu
+wygodny interfejs
Minusy:
-nieświeże produkty
-czasem niesprawne wyszukiwanie
http://www.a.pl