TPSA podłączy jeszcze więcej

Zarząd operatora zapowiada, że liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu, przekroczy planowany wcześniej pułap 1,1 mln na koniec bieżącego roku. Obecnie TPSA posiada już 927 tys. łączy szerokopasmowych.

W ocenie analityków, plan przekroczenia założonej wcześniej na koniec roku liczby użytkowników szerokopasmowego internetu nie jest zbyt wygórowany ze względu na to, że obecnie TPSA posiada 927 tys. abonentów tego rodzaju dostępu. Przypomnijmy operator zalicza do tej kategorii zarówno łącza ADSL jak i SDI (prędkość do 115 kb/s) Na koniec czerwca 2005 ich liczba sięgała odpowiednio 888 tys. i 39 tys.

- TPSA musi się jednak liczyć z rosnącym zagrożeniem ze strony sieci telewizji kablowych, które szerokopasmowy dostęp oferują taniej i bez limitów transferu - zaznacza Dorota Puchlew, analityk BDM PKO BP. Szansą TP na podłączanie kolejnych użytkowników jest nadal największe pokrycie kraju oraz spadające ceny dostępu. Obecnie ponad 80 proc. łączy TPSA jest przystosowanych do świadczenia usług ADSL - podaje operator w raporcie podsumowującym I półroczne 2005. Transmisja danych, dostęp do internetu to najbardziej perspektywiczne segmenty dla operatorów stacjonarnych.

Dostawcy szerokopasmowego dostępu od dawna prześcigają się w walce o klienta. Niedawno TPSA wprowadziła Neostradę o prędkości 6Mb/s. Z kolei operator sieci kablowej chello zaoferował dostęp chello ultra, zapewniającą końcowemu użytkownikowi prędkość transferu rzędu 12 Mb/s.

Nad operatorem krąży widmo niższych przychodów związanych z procesem wypierania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową, jak również wynikiem dalszej liberalizacji rynku telekomunikacyjnego. Skorygowana prognoza zarządu spółki zakłada, że przychody pozostaną na zeszłorocznym poziomie wobec, zakładanego wcześniej wzrostu o 1 proc.

Kasę grupy TP zasilają jednak dobre wyniki PTK Centertel. Do końca roku liczba abonentów komórkowego ramienia grupy TP - ma sięgnąć przynajmniej 9 mln. Mobilny operator rozpoczął właśnie proces zmiany marki sieci Idea na Orange wsparty intensywną kampanią reklamową. Jak poinformował nas Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy Centertela, jednym z celów zmiany marki jest objęcie pozycji lidera polskiego rynku już w I połowie 2006 roku.

Więcej informacji:

Neostrada urosła do 6 Mb/s

12 megabitów na sekundę z chello

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.