Wielkoludy stawiają na e-biznes

Jedna piąta budżetów IT wielkich firm amerykańskich jest przeznaczana na inicjatywy związane z e-biznesem. Największa część tych wydatków lokowana jest w inwestycje związane z rozwojem infrastruktury i sieci - dowodzi nowy raport Line 56 Media oraz A.T.Kearney.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
W badaniu wzięło udział 150 szefów działów IT w firmach o rocznych przychodach powyżej 250 mln USD. 8% ankietowanych pracuje w firmach o przychodach pomiędzy 1 a 5 mld USD rocznie. Firmy uczestniczące w badaniu mają przeciętnie po 190 oddziałów, a średni budżet IT w populacji wynosi w br. 201 mln USD.

Firmy te wydadzą w bieżącym roku średnio 16,4 mln USD na infrastrukturę i sieci dla działalności e-biznesowej. Większość tych wydatków pochłonie oprogramowanie serwerowe (2,3 mln USD) i same serwery (3,3 mln USD). Ponadto średnio 15,2 mln USD firmy zapłacą za wdrożenie lub rozwój aplikacji e-biznesowych typu ERP czy CRM, kolejne 11 mln USD na narzędzia e-biznesowe. Wydatki na ERP są pod względem wielkości wydatków na aplikacje e-biznesowe na pierwszym miejscu, według deklaracji uczestników badania sięgną średnio 3,2 mln USD w roku 2003. Planowane wydatki na rozwiązania portalowe znalazły się na drugim miejscu, mają one sięgnąć 2,7 mln USD. Wydatki na systemy do zarządzania łańcuchem dostaw i systemy CRM sięgną po ok. 2,5 mln USD.

Wzrost wydatków na e-biznes jest wyraźny od kilku lat: w 2001 roku wyniosły one średnio 17,5%, a w roku ub. 19,3% budżetów IT . Wydatki e-biznesowe mogą wzrosnąć w 2004 roku średnio o 2,5%, przy czym ten wzrost w przypadku firm przeznaczających obecnie na e-biznes ponad 20% budżetu IT może być jeszcze wyższy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.