Rynek reklamy internetowej mocniejszy od prasowej

Po raz pierwszy w historii, amerykańska branża reklamowa wydała więcej pieniędzy na działania promocyjne w Internecie niż na reklamy w prasie. Zdaniem firmy badawczej eMarketer sytuacja ta już się raczej nie zmieni.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Interesującymi danymi podzielił się prezes firmy badawczej eMarketer - Geoff Ramsey. Zdradził on, że coś, co zapowiadano od dawna, nareszcie się wydarzyło. Rynek amerykańskiej reklamy internetowej po raz pierwszy był wart więcej od tamtejszego rynku reklamowego w prasie.

Ramsey twierdzi, że dochody z płatnych ogłoszeń w Internecie zamknęły się w 2010 roku w kwocie 25,8 mld. dolarów. Tymczasem prasa - zarówno drukowana jak i jej wydania online - może się pochwalić odrobinę mniejszymi dochodami. Wydawcy zarobili w tym roku 25,7 mld. dolarów na reklamie w sieci i na papierze. Szef eMarketera dodaje, że w nadchodzących latach dystans ten będzie się powiększał na korzyść reklamy internetowej. Jego zdaniem śledzenie płatnych ogłoszeń w sieci jest prostsze i łatwiej obliczyć na co przekładają się pieniądze wydawane przez reklamodawców.

Najciekawsze w jego wypowiedzi są jednak słowa dotyczące przyszłości reklamy w sieci. Ramsey twierdzi, że najbardziej gwałtowny wzrost odnotują internetowe reklamy wideo. Co 12 miesięcy - przynajmniej do roku 2014 - wydatki na nie mają wzrastać o przynajmniej 34%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.