TED: Dan Pink opowiada o motywacji pracowników

Jak zmotywować pracowników do cięższej pracy? Najlepiej obiecać im premię lub podwyżkę. Czy to jednak wystarczy? Okazuje się, że sprawa nie jest taka prosta.

Dan Pink opowiada na konferencji TED o badaniach przeprowadzonych przez psychologów. Okazało się, że obietnica wysokiej nagrody za szybkie wykonanie jakiegoś zadania powodowała... spadek wydajności. Chociaż brzmi to paradoksalnie, wynik ten powtarzał się w badaniach robionych w różnych krajach na różnych grupach. Okazuje się, że takie narzędzi motywacji działały w gospodarce XX wieku. Naukowcy już o tym wiedzą, biznes dopiero się o tym dowiaduje.

Jak w takim razie motywować pracowników w XXI wieku w gospodarce opartej na kreatywności? Dan Pink odpowiada na to pytanie w swoim wystąpieniu powołując się na przykład Wikipedii: darmowej encyklopedii stworzonej przez setki tysięcy osób, które nie dostały za to żadnego wynagrodzenia pokonał projekt encyklopedii Microsoftu, która była robiona z wszelkimi zasadami sztuki biznesowej - z budżetem i zatrudnionym zespołem profesjonalistów.

Dan Pink zajmuje się tematyką zmieniającego się rynku pracy - wydał na ten temat trzy książki. Wcześniej w swojej karierze zajmował się m.in. pisaniem przemówień wiceprezydenta Ala Gore’a.

Podczas konferencji TED występujący opowiadają o swoich doświadczeniach, przemyśleniach, wynikach badań lub ideach. Nazwa "TED" to skrót od słów "Technology, Entertainment, Design", a konferencja odbywa się pod hasłem "Ideas worth spreading" - idee warte rozpowszechnienia.

Na stronach Computerworld.pl prezentujemy kilka najciekawszych zdaniem redakcji prezentacji. Po obejrzeniu wystąpienia zapraszamy do jego oceny. Dzięki głosom Czytelników zrobimy zestawienie najciekawszych przemówień z konferencji TED.

Film nie jest dostępny w polskiej wersji językowej, dostępne są jedynie angielskie napisy.



Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.