44 miliony skradzionych kont graczy online

Firma Symantec odkryła ogromną bazę kont skradzionych graczom internetowym.

Jak czytamy w blogu Symanteka, kradzież danych na tak masową skalę mogła być efektem działania botnetu, którego operatorzy korzystali ze złośliwego oprogramowania z funkcją wykradania informacji, np. Infostealer.Gampass.

Cyberprzestępcy nie tylko wykradali dane logowania do kont, ale sprawdzali, czy były one poprawne i czy dane konto rzeczywiście istniało. Posłużył im do tego Trojan.Loginck.

Wśród skradzionych danych znajdowały się zarówno konta w popularnych sieciowych grach MMO, jak i dane dostępowe do serwisów oferujących gry sieciowe typu "casual".

Ilość informacji zawarta w bazie danych to 17 gigabajtów. Znalazły się w niej dane logowania do co najmniej 18 usług sieciowych, m.in.:

- ok. 16 mln. kont w serwisie Wayi Entertainment

- ok. 2 mln. kont usługi PlayNC (umożliwia dostęp do gier sieciowych Lineage II, Guildwars, czy City of Heroes).

- ok. 210 tys. kont gry World of Warcraft

- ok. 60 tys. kont gry Aion.

Po co cyber-złodziejom aż tyle informacji? Prawdopodobnie gromadzili je w celu odsprzedania ich. Jak podaje Symantec, posiłkując się danymi z internetowego serwisu http://www.playerauctions.com , proponowane ceny sprzedaży konta World of Warcraft (zaawansowana postać z bardzo dobrym wyposażeniem) liczone są w tysiącach dolarów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.