Google kupuje AdMoba za 750 mln dolarów

AdMob, dostawca mobilnych reklam zostanie przejęty przez Google'a za kwotę 750 mln dolarów w akcjach. AdMob zajmuje się dostarczaniem reklam na urządzenia mobilne.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
AdMob to jeden z najważniejszych graczy na rynku dostarczania mobilnych reklam, w tym reklam przeznaczonych dla Androida, mobilnego systemu operacyjnego Google'a.

W oświadczeniu wydanym przez Google można przeczytać, że jednym z powodów kupna AdMoba był "wyjątkowy postęp", jaki firma poczyniła na rynku reklamy mobilnej, który znajduje się jeszcze na wczesnym stadium rozwoju. Zdaniem Grega Sterlinga z firmy Sterling Marketing Intelligence, decyzja o akwizycji pokazuje, jak poważnie Google traktuje rynek mobilny i przeznaczone dla niego reklamy.

Zakup AdMoba dopełnia oferty Google'a, które do tej pory skupiało się na raczej na reklamach tekstowych i reklamach w wynikach wyszukiwania. Przedmiotem działalności AdMoba jest wyświetlanie reklam, w tym reklam zaszytych wewnątrz aplikacji.

Przejęcie AdMoba to duża transakcja także dla samego Google'a. "To jedno z tych wielkich przejęć, o których CEO Eric Schmidt powiedział, że zdarzają się tylko raz w roku" - powiedział Sterling.

Jego zdaniem, wpłynie ona na cały rynek reklamy mobilnej. Spowoduje powstanie zupełnie nowego profilu mobilnych reklam ze względu na fakt, że to Google postawiło na ten segment" - powiedział Sterling. Inwestycja może dodatkowo zaowocować konsolidacją rynku. Jeśli tacy giganci, jak Google decydują się na działania na dopiero wschodzącym rynku, inni gracze zazwyczaj za nimi podążają.

Google i jego rywale, Yahoo, AOL i Microsoft rywalizują na rynku mobilnych reklam. Podobnie jak Google, także oni dokonali przejęć firm zajmujących się dostarczaniem mobilnych reklam. W tym segmencie rynku dostrzegają duży potencjał. Jego rozwój w przyszłości powinien się przełożyć na zyski z reklam. Warto pamiętać, że już obecnie na świecie jest więcej użytkowników telefonów komórkowych, niż komputerów.

Zdaniem Tole'a Harta, analityka Gartnera, Google przejęło AdMoba w dobrym czasie, ze względu na fakt, że rynek reklamy mobilnej jest jeszcze stosunkowo nieduży i Google unika w ten sposób problemów związanych z ewentualnymi oskarżeniami antymonopolowymi.

W ubiegłym roku Google przejęło innego gracza na rynku reklamy mobilnej - DoubleClick Mobile. Kwota transakcji opiewała na 3,1 mld dolarów.

Transakcji poświęcono osobną stronę, znajdującą się tutaj.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.