USA: ponad połowa firm zabrania Facebooka i Twittera

Robert Half Technology, amerykańska spółka rekrutacyjna, specjalizująca sie w branży IT zapytała 1400 szefów informatyki o firmowe reguły korzystania z serwisów społecznościowych.

Pełny zakaz korzystania z Twittera, Facebooka, LinkedIn czy MySpace podczas godzin pracy zadeklarowało 54% ankietowanych CIO. Mniej niż jedna piąta (19%) zbadanych firm pozwala na to w celach biznesowych, a 16% w ograniczonym stopniu dla celów prywatnych. Tylko co dziesiąty CIO odpowiedział, że ma pełen dostęp do serwisów społecznościowych w czasie pracy.

"Serwisy społecznościowe mogą odciągąć uwagę pracowników od właściwych zadań, dlatego decyzja o ograniczeniu dostępu jest zrozumiała" - komentuje Dave Willmer, szef Robert Half Technology, firmy która przeprowadziła badanie. "Dla niektórych zawodów, serwisy tego typu mogą być wykorzystane jako efektywne narzędzia biznesowe, dlatego co piąta firma pozwala na korzystanie w celach związanych z pracą" - dodaje Dave Willmer.

Według innego opracowania, serwisy społecznościowe mają negatywny wpływ na wydajność pracowników i obniżają wyniki firmy. Firma badawcza Nucleus Research, w lipcu opublikowała dane, z których wynika, że firmy zezwalające na korzystanie z Facebooka tracą średnio 1,5% ogólnej wydajności personelu. Spośród 237 ankietowanych pracowników, 77% korzysta z Facebooka w godzinach pracy, a część spędza w nim dwie godziny dziennie w czasie pracy. Jeden na 33 badanych używa Facebooka wyłącznie w pracy. Wsród korzystających z serwisu społecznościowego pracowników, 87% wskazało, że nie ma to żadnego związku z wykonywaną pracą.

Pełen zakaz korzystania z serwisów społecznościowych mają m.in. żołnierze Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

Zobacz także:

CIO w sieci kontaktów

Zdumiewające, jak szczegółowe profile zawodowe i osobiste zamieszczają szefowie działów IT w serwisach społecznościowych.

Złamane zabezpieczenia Facebooka

Facebook kontra nasza-klasa.pl

Zanim zatrudnią - sprawdzą Cię w serwisie społecznościowym

Serwisy społecznościowe - dobre, bo nasze

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.