63% firm z branży IT nie docenia blogów

Wskazują na to wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide. W przeprowadzonym w I kwartale br. badaniu wzięła udział grupa 335 menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami IT. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających oddziały w Polsce.

Głównym powodem nieuwzględniania przez respondentów badania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36% badanych). 33% nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12% obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.

"Mimo tego, iż czytelnicy blogów postrzegani są jako istotna i wpływowa grupa opiniotwórcza w środowisku biznesowym, wiele firm wciąż niechętnie decyduje się na korzystanie z tej formy komunikacji pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem" - mówi Rafał Czechowski, partner zarządzający w agencji Imago PR, przedstawiciela Eurocom Worldwide.

Według badania Eurocom Worldwide, firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51% badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23% z nich bloguje, aby uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. 14% prowadzących blogi wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11%, aby wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.

"Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości. To również wyzwanie dla branży PR, która stara się sprostać wymaganiom Internetu poprzez otwartą i transparentną dyskusję" - przekonuje Mads Christensen, dyrektor ds. sieci w Eurocom Worldwide.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.