Sprzedawcy online wybierają narzędzia Web 2.0

W istniejącym dzisiaj "klimacie" ekonomicznym, świat sklepów online zmienia się w miarę jak firmy poszukują sposobów unowocześnienia swoich tradycyjnych miejsc sprzedaży - większy nacisk kładzie się na narzędzia Web 2.0.

Według specjalistów firmy WorkLoght, Web 2.0 może stać się początkiem zmian form kontaktów klientów online ze sprzedawcami. Klienci online kontaktują się teraz z sprzedawcami metodami, które wykraczają poza tradycyjne portale online.

Kryzys finansowy będzie prawdopodobnie sprzyjał zwiększeniu sprzedaży przedświątecznej w formie online, ponieważ konsumenci zaczną szerzej rozglądać się za sposobami obniżenia kosztów zakupu (niższe marze, brak wydatków na paliwo związanych z podróżami do sklepów). Sprzedawcy, którzy zainwestowali w pozyskanie klientów w miejscach gdzie spędzają oni swój czas online - sieciach społecznościowych, aplikacjach mobilnych - będą mogli liczyć na tę rosnącą grupę nowych konsumentów. Możliwość kontaktowania się z klientami za pomocą technologii Web 2.0 może zapewniać tym firmom znaczące podwyższenie obrotów w sezonie przedświątecznym.

Raport Shop.org dotyczący sprzedaży przedświątecznej podaje, że jedna czwarta ankietowanych sprzedawców online zainwestowała w tym roku w strony Facebook.

Badania firmy Deloitte dotyczące wydatków na zakupy w sezonie przedświątecznym pokazują, że jedna piąta badanych konsumentów (21 proc.) planuje zakupy online w tym sezonie (rok wcześniej 19 proc.), a prawie jedna czwarta wydatków na zakupy przedświąteczne (24 proc.) ma być realizowana przez internet. Efekty te są osiągane miedzy innymi poprzez orientowanie się zarówno kupujących jak i sprzedających na usługi Web 2.0.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.