Microsoft nie odpuszcza Yahoo!
- Computerworld,
- 01.02.2008, godz. 13:13
Koncern z Redmond wraca do rozmów w sprawie przejęcia Yahoo. Za internetowego giganta zaoferował właśnie 44,6 mld USD.
Zwarcie szyków to prawdopodobnie jedyna droga do wzmocnienia pozycji internetowych przedsięwzięć Microsoftu i Yahoo wobec Google. Spekulacje o rychłym przejęciu Yahoo przez producenta Windows pojawia się regularnie od 2006 roku. W maju 2007 r. - kiedy media kolejny raz podawały informacje o toczących się między stronami tajnych rozmowach - wartość transakcji wyceniono nawet na 50 mld USD.
Yahoo! nie miało ostatnio dobrej passy, przegrywając z konkurentami na kilku kluczowych frontach. Firma nieco przespała rozwój trendów społecznościowych w internecie. Na tym polu pozycje liderów zajęły Facebook czy MySpace. Ponadto Google - niekwestionowany lider usług wyszukiwania - zawładnął również rynkiem wideo online (wraz z zakupem YouTube) oraz wkroczył na obszar aplikacji biurowych (Google Apps). Microsoft, natomiast, w ubiegłym roku przegrał z Google licytację o przejęcie spółki DoubleClick, specjalizującej się w reklamie online.
Czytaj także:
- FTC mówi "tak" dla transakcji Google - Doubleclick
- Microsoft wchodzi w reklamy za 6 miliardów USD
- Google kupi DoubleClick za 3,1 mld USD
- Microsoft chce kupić norweską firmę Fast Search and Transfer
Zarząd Yahoo! w krótkim oficjalnym oświadczeniu poinformował dzisiaj (1 lutego), że rozważy propozycję Microsoftu, mając na uwadzę przyjętą strategię rozwoju spółki i interes akcjonariuszy.