www.dam-pracę.pl

Rodzime internetowe witryny pośrednictwa pracy to "płotki" na polskim rynku. Są zbyt małe, aby konkurować z wielkimi agencjami doradztwa personalnego, które rozpoczęły działalność znacznie wcześniej i obecnie mają wyrobioną markę.

Rodzime internetowe witryny pośrednictwa pracy to "płotki" na polskim rynku. Są zbyt małe, aby konkurować z wielkimi agencjami doradztwa personalnego, które rozpoczęły działalność znacznie wcześniej i obecnie mają wyrobioną markę.

W krajach rozwiniętych liczba internetowych witryn pośrednictwa pracy idzie w dziesiątki tysięcy. Prowadzone są nawet rankingi, mające na celu wyłonienie serwisów, które rzeczywiście mają coś do zaoferowania.

Do największych należą: Monster, Jobsite, Onrec, Peoplebank. Zakładają strony internetowe w wielu krajach, dysponują dziesiątkami tysięcy ofert, milionami użytkowników. Zaczynają wkraczać na pole zaawansowanych usług selekcji i doboru kadr, samodzielnie lub w sojuszu z agencjami specjalistycznymi.

Często są to firmy doświadczone, o międzynarodowym zasięgu. W porównaniu ze standardami światowymi w Polsce internetowych "pośredniaków" prawie nie ma. Znajdziemy ich być może kilkadziesiąt, natomiast liczących się jest kilkanaście.

www.dam-pracę.pl

Od kilku miesięcy do kilku lat zajmuje czołowym polskim pośredniakom przejście z "winien" na "ma". Do portfeli pracodawców sięga 7 najpopularniejszych.

Tradycyjne agencje doradztwa personalnego do pewnego stopnia konkurują z internetowymi witrynami pośrednictwa pracy i one również zakładają serwisy online. Witryny internetowe natomiast starają się nawiązywać współpracę z dużymi agencjami doradztwa. Traktowane po macoszemu, jako tylko jedno z mediów, starają się wykorzystać tę sytuację. Służą agencjom doradztwa bazami danych i użytkownikami swoich witryn, tak jak bezpośrednim pracodawcom.

Agencje doradztwa są dla twórców witryn internetowych klientem pożądanym. Może o tym świadczyć wypowiedź Marcina Radziwiłła, menedżera CV-Online: "Jednym z naszych celów w początkowym okresie działalności jest pokazanie agencjom doradztwa, że nie stanowimy dla nich konkurencji".

Przedstawiciele tradycyjnych agencji doradztwa natomiast z rezerwą wypowiadają się o internetowej konkurencji. Dzisiaj dla większości to po prostu dodatkowe medium do zamieszczenia ogłoszeń. Agencje nie obawiają się konkurencji ze strony witryn internetowych. W tym tonie wypowiadali się przedstawiciele Take It, TMP Personel Select i Hill International.