o2.pl uruchamia internetową telewizję

Portal o2.pl zdecydował się zaistnieć na rynku telewizji internetowej. Dziś oficjalnie ruszyła Lemon TV. W serwisie "na żądanie" znaleźć można autorskie programy przygotowane przez dwie stałe ekipy, które zaoferują około 15 autorskich materiałów miesięcznie. Serwis posiłkować się też będzie materiałami z zewnątrz.

Telewizję można znaleźć pod adresem www.lemontv.pl. Usługa jest skierowana do osób w wieku 22-35 lat. W zamierzeniu twórców Lemon TV nie ma być internetową MTV - Staramy się stworzyć coś mniej młodzieżowego, bardziej dojrzałego. Mniej muzyki, więcej kultury i dobrej rozrywki. Oferta jest urozmaicona, koncentrująca się na tematyce rozrywkowej, kulturalnej oraz społecznej. Są więc cykle: filmowy, imprezowy, "wolny czas", wywiady z ludźmi, ważne wydarzenia, przedstawienia teatralne czy wywiady z autorami książek - objaśnia programową ofertę Michał Brański, członek zarządu o2.pl odpowiedzialny za projekt.

Nie chciał nam zdradzić, kto będzie dostawcą materiałow z zewnątrz - Rozmawiamy z partnerami - powiedział tylko.

o2.pl uruchamia internetową telewizję

Strona główna Lemon TV

Obecnie nad materiałami pracują 2 ekipy czyli w sumie 7 osób, w tym 3 prezenterki. Część z nich ma doświadczenie w pracy w tradycyjnej telewizji. Plany Lemon TV na 2005 i 2006 rok to rozbudowa telewizji o talk show oraz programy publicystyczne. Prace nad projektem trwały ponad 12 miesięcy, od zebrania myśli, skompletowania ekipy poprzez zakup wyposażenia, castingi do ostatniego montażu - mówi Michał Brański.

Koszt uruchomienia szacowany jest na 200 tys. zł. o2.pl chce uzyskać rentowność po sześciu miesiącach od startu, a zwrot inwestycji pod

koniec 2006 roku.

o2.pl postanowił uruchomić nowa usługę z dwóch powodów. Pierwszy to przekonanie, że taka działalność może przynieść wymierne korzyści finansowe. Drugi powód do względy prestiżowe, czyli chęć zasygnalizowania rynkowi, że o2.pl jest firmą stabilną i dojrzałą z ambicjami wejścia do pierwszej trójki polskich portali.

W perspektywie roku 2006-2007 myślimy o rywalizacji z tandemem Onet.pl i Wp.pl. Projekt telewizyjny wydawał nam się naturalnym rozwinięciem koncepcji spółki o2.pl jako firmy medialno-telekomunikacyjnej - powiedział Krzysztof Sierota, trzymający pieczę nad stroną technologiczną przedsięwzięcia.