Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

o2.pl: plany na IV kwartał

O2.pl zamierza do końca roku uruchomić osiem nowych serwisów: społecznościowy, finansowy, dwa ogłoszeniowe i porównywarkę cen, trzy inne są na razie tajne. Spółka przeznaczy także 3 mln zł na inwestycje w oddzielne działalności gospodarcze. Pierwszą z nich będzie agencja nieruchomości.

- Rok 2007 jest dla o2.pl okresem, w którym pracujemy nad serwisami adresowanymi do odbiorców w wieku 30 i więcej lat, czyli targetu, w którym musimy podwyższyć swój zasięg, aby konkurować o budżety, które mogły nas omijać -mówi dla Internet Standard Michał Brański, członek zarządu o2.pl sp. z o. o.

Jako pierwsza ma wystartować nowa porównywarka cen - Radar.pl, której wersję testową można już oglądać pod adresemhttp://test.radar.pl . Brański uważa, że porównywarki będą w coraz większym stopniu przejmować rolę serwisów aukcyjnych.-Pod koniec I kwartału 2008 będziemy numerem dwa na rynku, zaraz po Ceneo.pl- zapowiada Brański.

Jak o2.pl zamierza to osiągnąć? Nie będą pobierane żadne opłaty - ani za uczestnictwo, ani za przekierowanie do sklepu. Portal taki jak o2.pl po prostu na to stać. -Dla większości konkurencji w tym segmencie porównywarka to jedyny biznes. U nas wpisuje się to w szerszy obrazek- mówi Michał Brański. - Najwyższy priorytet w Radarze to zbudowanie najszerszej bazy sklepów, kosztem tego, że nie pobieramy opłat od sklepów- dodaje.

Na razie Radar.pl ma w swojej ofercie 220 tys. produktów ze 104 sklepów, jednak baza ma się szybko powiększać, m.in. dzięki współpracy z siedmioma dostawcami platform sprzedażowych.

o2.pl: plany na IV kwartał

Radar.pl - nowa porównywarka cen na rynku

Od dłuższego czasu zapowiadany jest serwis finansowy o2.pl. Nadal tajemnicą pozostaje jego nazwa, jednak wiadomo, że będzie czym innym niż Money.pl czy Bankier.pl. - Chcemy dotrzeć do ludzi, których interesują finanse osobiste, giełda i gospodarka, ale nie nastawiamy się wyłącznie na czytelników najbardziej wyspecjalizowanych. Chcemy być publikacją masową. - wyjaśnia Brański. -Chcemy pokazać, że pewne wydarzenia w gospodarce bezpośrednio wpływają na zawartość portfela naszego czytelnika - dodaje. Nowy serwis nie będzie zajmował się pośrednictwem w sprzedaży usług finansowych, jak kredyty czy rachunki bankowe. Przychody ma czerpać z reklam. Serwis powinien wystartować w listopadzie.

NajAuto.pl i NajDom.pl to serwisy ogłoszeniowe. Podobnie jak w przypadku Radar.pl zamieszczanie w nich ogłoszeń będzie darmowe, ma to pomóc spółce w walce z taką konkurencją jak otoDom.pl, otoMoto.pl czy Gratka.pl.

Uzupełnieniem oferty ogłoszeniowej w przypadku nieruchomości będzie serwis NextHome. To oddzielna działalność gospodarcza, która funkcjonuje nie tylko w internecie. NextHome wymaga np. zatrudnienia agentów nieruchomości.

NextHome jest pierwszą z niemedialnych działalności, w które o2.pl zamierza zainwestować. -Od około pół roku po cichu pracowaliśmy nad zbudowaniem portfela udziałów w firmach niemedialnych, lecz z branż pokrewnych do naszej, tych, które mogą być beneficjentem bliskiej współpracy. Koncentrowaliśmy się na e-commerce, usługach płatnych oraz oprogramowaniu dla firm. W swoim czasie być może zdecydujemy się te aktywa zebrać w czymś, co będzie można nazwać funduszem -deklaruje Brański. - Dalej szukamy ciekawych podmiotów, w których mogliśmy znaleźć się jako inwestor aktywny lub pasywny, mniejszościowy lub większościowy. Kwota jednorazowej inwestycji może wynosić od 50 tys. do 3 mln zł -dodaje.

W firmie powstaje także serwis społecznościowy, który ma umocnić pozycję o2.pl w tym, zaniedbanym nieco, segmencie. -Zdajemy sobie sprawę z tego, że w obszarze horyzontalnych, czyli ogólnych serwisów społecznościowych panuje duża konkurencja, ale na rynek wejdziemy z produktem lepszym, poprzemy to też sporym zasięgiem o2.pl. Nie mamy wyznaczonych targetów, jeśli chodzi o liczbę użytkowników -zastrzega Brański.

W przeciągu dwóch tygodni ma zostać udostępniona dla wszystkich nowa poczta o2.pl, o której już pisaliśmy na łamach Internet Standard. Nowością ma być pełna intergracja z komunikatorem Tlen.pl, który będzie jednym z elementów nowego interfejsu.

Poza tym firma szykuje trzy serwisy, w tym jedną "tajną broń". Projekt, który powstaje już od roku i 2 miesięcy. -To może być serwis, który odciśnie piętno na całej przyszłej działalności o2.pl- mówi tajemniczo Brański.