Płatne odnośniki się opłacają

Dzięki reklamowaniu swoich usług za pomocą tzw. sponsorowanych odnośników firmy z branży turystycznej i finansowej zanotowały znaczny wzrost obrotów – stwierdza raport przygotowany przez Interactive Advertising Bureau i comScore Networks.

Okazało się, że firmy turystyczne zwiększyły sprzedaż usług online do wartości ponad 200 milionów USD. Natomiast przedsiębiorstwa zajmujące się finansami osiągnęły wzrost o ponad 2 miliony USD. Wszystko za sprawą internetowego marketingu.

Badania prowadzone były przez trzy miesiące w 16 firmach, wśród których znalazły się American Airlines, hotele Marriott, Bank of America, Citibank oraz State Farm Insurance. Prawie dwie trzecie badanych firm przyznało, że internetowy marketing (w tym przypadku - stosowanie "sponsorowanych odnośników") okazał się być satysfakcjonującą metodą promocji, bo przyniósł zwrot poniesionych inwestycji.

Prawie 90% firm stwierdziło, że na tego rodzaju metody promocji będzie w następnym roku wydawać jeszcze więcej. Z badań przeprowadzonych przez Interactive Advertising Bureau i comScore Networks wynika, że sponsorowane odnośniki klikane są przez użytkowników cztery razy częściej niż zwykłe.