SPOT coraz bliżej
- Daniel Cieślak,
- 05.06.2003, godz. 09:35
Moment uruchomienia przygotowywanej przez Microsoft usługi SPOT - czyli serwisów informacyjnych dostępnych m.in. za pośrednictwem specjalnych zegarków - zbliża się wielkimi krokami. Przedsięwzięcie ma już oficjalną nazwę (MSN Direct), znany jest też cennik i data premiery.
MSN Direct udostępniony zostanie w czwartym kwartale tego roku – na początku jedynie w USA oraz Kanadzie. Usługa kosztować ma 9,95 USD miesięcznie lub 59 USD rocznie. Za tę cenę jej użytkownicy będą na bieżąco otrzymywali wybrane informacje – m.in. aktualności, notowanie giełdowe, prognozę pogody, czy informacje o korkach na trasach. Oczywiście, samo wykupienie abonamentu nie wystarczy – trzeba się jeszcze będzie wyposażyć w odpowiedni "odbiornik". Mają to być m.in. zegarki oraz... wyposażone w wyświetlacze magnesy na lodówkę (tak przynajmniej zapowiadał kilka miesięcy temu Bill Gates). Możliwe ma być również korzystanie ze SPOT za pośrednictwem komunikatora MSN Messenger oraz programu Outlook.
Wiadomości dostępne w MSN Direct przesyłane będą za pośrednictwem sieci radiowej Microsoft DirectBand, działającej w większości dużych miast USA i Kanady. Na zegarkach niezbędnych do odbierania informacji zainstalowane będzie środowisko CLR (Common Language Runtime). Urządzenia wyposażone będą w procesor ARM7, pamięć ROM i RAM oraz odbiornik radiowy. Bateria ma wystarczać na 3-5 dni - potem będzie trzeba ją doładować (co ważne, po wyczerpaniu się baterii, zegarek wciąż będzie wskazywał czas).