Kampania PIT-2002: opowieść internautów

Global eMarketing zebrał informacje o przygotowaniach do złożenia zeznania podatkowego jakie w Sieci czynili użytkownicy Internetu.

Jak wynika z obserwacji Global eMarketing na serwisach podatkowych monitorowanych przez system GeMius liczba odwiedzin wzrosła gwałtownie już w styczniu. Liczba użytkowników odwiedzających stosowne serwisy zwiększyła się wówczas ponad dwukrotnie w porównaniu z grudniem. Kolejne miesiące zbliżające do terminu składania zeznania podatkowego cechowała narastająca aktywność internautów, choć przyrosty nie były już tak znaczące.

Pomimo, że wielu internautów pragnęło jak najszybciej rozliczyć się z fiskusem, najbardziej aktywnym okresem okazały się dwa przedostatnie dni kwietnia, 28 i 29 - a więc dosłownie "na pięć minut przed dwunastą". Liczba użytkowników w te dni kilkukrotnie przekroczyła liczbę odnotowaną po opadnięciu "fiskusowej gorączki", w dni robocze maja.

W liczby rzecz ujmując: w styczniu ruch na serwisach podatkowych osiągnął ponad 170% przeciętnego miesięcznego ruchu z roku 2002; potem stopniowo rósł aby w kwietniu wynieść około 210%.

Wyniki badania pokazują ponadto, że do internetowych poradników podatkowych zaglądano przeważnie w czasie pracy. Ruch na serwisach poświęconych podatkom był znacznie wyższy w dni robocze niż w weekendy, przy czym największe natężenie przypadało na godziny 9 - 14.