Pierwszy od 2 lat spadek "contentu"

W czwartym kwartale 2002 r. po raz pierwszy w ciągu ostatnich dwóch lat obniżyły się wpływy ze sprzedaży dostępu do zawartości serwisów internetowych. Jest jednak i dobra wiadomość - wpływy ze sprzedaży "contentu" były w 2002 r. ponad dwukrotnie większe niż w 2001 r. - wyniosły ponad 1,3 mld USD.

Wpływy ze sprzedaży treści w Internecie wyniosły w czwartym kwartale 2002 r. 338 mln USD, czyli o 23 mln mniej niż w kwartale trzecim - czytamy w raporcie opublikowanym w serwisie PaidContent. Zdaniem analityków, przyczyną jest ogólny spadek wpływów w branży - mniej więcej o tyle samo (procentowo) spadła bowiem w tym samym czasie cała sprzedaż online.

Chwilowy spadek nie oznacza jednak kryzysu - 338 mln wpływów w czwartym kwartale to i tak o 48% więcej niż w analogicznym okresie roku 2001. Zebrane właśnie dane z całego ubiegłego roku pokazują, że w ciągu całego ubiegłego roku wpływy ze sprzedaży contentu wyniosły 1,3 mld USD - czyli o 95% więcej niż rok wcześniej.

Internauci najchętniej płacili za dostęp do serwisów "randkowych", biznesowych oraz rozrywkowych. Najpopularniejszym "towarem" w sektorze były długoterminowe subskrybcje - użytkownicy wciąż chętniej uiszczają jednorazową, większą opłatę niż kilka mniejszych.