neoKartka.pl - case study wdrożenia e-commerce

Na początku 2013 roku Poczta Polska zaprezentowała swoją nową usługę - neoKartka.pl. Serwis umożliwia wysłanie za pośrednictwem Internetu, tradycyjnej kartki pocztowej, która w formie wydruku trafia do adresata. Platforma została wdrożona na zlecenie spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe przez firmę best.net w oparciu o autorski system Extreme Commerce. Poniżej prezentujemy case study tego projektu.

Informacja prasowa: BEST.NET

Dominującą rolę w przedsięwzięciu odgrywał czas, a konkretniej tylko 50-dniowy harmonogram na realizację całego projektu. W tym krótkim okresie z powodzeniem zaimplementowano wiele dedykowanych rozwiązań m.in. wydajny mechanizm generujący neoKartki w formacie plików PDF gotowych do wydruku będących efektem połączenia wielu danych wejściowych. Warto również zaznaczyć, że ilość znaków w treści tworzonych neoKartek jest oparta na specjalnie opracowanym na potrzeby tego projektu algorytmie, który dostosowuje zawartość życzeń do wymogów wydruku.

neoKartka.pl - case study wdrożenia e-commerce

neokartka

Na etapie rozpoczęcia, projekt był odmienny od standardowego schematu tego typu wdrożeń. Rozmowy z dostawcami różnych usług trwały symultanicznie, przez co utrudnione było zaplanowanie którzy kontrahenci będą odpowiedzialni za konkretne aspekty projektu. Klient miał jasną wizję docelowej formuły serwisu. Klarowne cele i bardzo dobra, merytoryczna komunikacja pozwoliła odpowiednio przygotować się do planowania konkretnych działań. Mając kilkunastoletnie doświadczenie we wdrożeniach e-commerce, pracownicy firmy best.net nie spotkali się jeszcze z tak dobrze przemyślaną specyfikacją.

W efekcie po niespełna 2 miesiącach działań stworzono w pełni skastomizowaną platformę zgodną z oczekiwaniami klienta oraz wypracowano złożony system przy zachowaniu przyjaznego dla użytkownika front-endu. Osiągnięta wydajność prac pozwoliła również na uwzględnienie dodatkowych wymagań klienta nie planowanych w fazie wstępnej.