mediaStandard 2009. Oblicza nowych mediów - relacja z konferencji
-
- Bożena Jaskowska,
- 08.04.2009, godz. 16:11
Jakie są strategie mediów na przetrwanie w czasach kryzysu oraz jak efektywnie wykorzystać konwergencję? Czy prasę tradycyjną czeka zagłada? Jak zmienia się konsumpcja treści oraz czy w pogoni za newsem nie gubi się jego jakość i rzetelność? Na te i inne pytania próbowaliśmy szukać odpowiedzi wspólnie z zaproszonymi gośćmi konferencji organizowanej przez Internet Standard. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z konferencji mediaStandard 2009. Oblicza nowych mediów.

Internetowy poker
Krajobraz polskiego rynku mediowego z uwzględnieniem strategii on-line nakreślił w swej prezentacji Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, dyrektor na Europę Wschodnią międzynarodowej firmy konsultingowej Mignon-Media.

Krzysztof Urbanowicz
Krzysztof Urbanowicz podał również 8-punktowy przepis na to, jak przetrwać w czasach kryzysu.

"Drugie życie mediów tradycyjnych" Krzysztof Urbanowicz, Mediapolis
Ciekawe wnioski, w wielu obszarach potwierdzające rozkład sił w polskiej lidze internetu zaprezentował Andrzej Garapich, prezes PBI zestawiając dane dotyczące czytelnictwa wydawnictw prasowych wraz ze statystykami Megapanelu PBI/Gemius odnośnie oglądalności wersji on-line poszczególnych tytułów. Okazuje się, że wśród dzienników najlepiej radzi sobie "Gazeta Wyborcza" (15,4% zasięg wg PBC) oraz Wyborcza.pl (8,6% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius). Z kolei Dziennik.pl ma mocniejszą pozycję w internecie (6,6% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius, prawie 50% przyrost w porównianiu danych za styczeń 2009 i 2008 r.) niż w prasie - "Dziennik" czyta 4,6% populacji wg Polskich Badań Czytelnictwa. Jeśli zaś chodzi o tygodniki: to liderów w wersji drukowanej (a więc przede wszystkim "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Chwila dla Ciebie", "Naj") całkowicie w sieci nie ma. Prym z kolei wiedzie Wprost24.pl (2,7% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius) i Autoswiat.pl (2,5%). Analogicznie przedstawia się sytuacja miesięczników. Najbardziej poczytne magazyny ("Twój Styl", "Klaudia", "Cztery Kąty") są całkiem niewidoczne w sieci. Jest za to Murator.pl z 4,8% zasięgiem wg Megapaenlu PBI/Gemius. Kiedy wydawcy popularnych w kioskach tytułów zauważą sieć i zechcą wreszcie wykorzystać jej potencjał? Na to pytanie niestety nie znamy odpowiedzi.
Prezentacja przedstawicieli Axel Springer być może zasiała odrobinę niepokoju wśród pierwszoligowych graczy. Piotr Welc, dyrektor wydawniczy Dziennik.pl przedstawił rozpoczęty niedawno i sporo obiecujący proces rozwoju serwisu, który swój finał ma mieć pod koniec bieżącego roku. Znaczące dziennikarskie nazwiska, duża ilość dobrych newsów, nowy layout, multimedia, większa uwaga przykładana do UGC - to kierunek, w którym rozwijany jest i będzie informacyjny serwis z portfela Axel Springer. Strategia on-line w Polsce obrana przez Axel Springer zakłada również (uwaga!) wkroczenie do branży rekrutacyjnej - w kwietniu nastąpi start nowej platformy technologicznej, przygotowanej we współpracy z wiodącym światowym providerem job boards solution: Madgex. Axel Springer wyraźnie awansować chce do ekstraklasy polskiego internetu.

"Strategia internetowa Axel Springer Polska" Michał Fijoł, Axel Springer Polska