Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

mBank zmienia „twarz”. Na wolniejszą?

Największy krajowy bank internetowy zmienił wygląd i mechanizmy swojego serwisu www. Obecnie mBank posiada 250 tys. klientów, jego strony internetowe banku odwiedza średnio 25 tys. osób dziennie. Zdaniem części użytkowników - nowy serwis działa wolniej.

Głównym celem nowelizacji serwisu było dostosowanie stron do poszerzonej znacznie w ciągu 20 miesięcy istnienia mBanku oferty. W tym czasie bank nie dokonał żadnej znaczącej przebudowy serwisu. Działający od listopada 2000 roku serwis był nastawiony na prezentowanie podstawowych produktów dla klientów indywidualnych - lokaty a vista eMAX i rachunku eKONTO. Obecnie mBank oferuje m.in. także lokaty terminowe, rachunek firmowy, kredyt odnawialny, kartę internetową, ubezpieczenia kart i rachunek „dla młodzieży”. W ostatnich miesiącach stronę główną mBanku w dni robocze odwiedzało średnio od 25 do 27 tys. użytkowników.

Aby ich dobrze obsłużyć, mBank całkowicie – jak podano w komunikacie - zmienił nawigację strony; dostęp do informacji o ofercie przez specjalne menu, jest możliwy z każdej strony serwisu. Na stronie głównej pojawiły się najważniejsze informacje i komunikaty. Uzupełniony i przeanalizowany został Dział Ważne pytania i odpowiedzi, pojawiła się także nowa wersja demonstracyjna systemu transakcyjnego mBanku. MBank będzie się też sam reklamował – na wszystkich stronach pojawiły się banery z ofertę mBanku (pierwotnie mBank nie stosował autoreklamy wewnątrz serwisu). Serwis jest też obsługiwany przez nowy system redakcyjny.

W popularnym forum użytkowników mBanku pojawiło się trochę listów, w których nowy serwis został skrytykowany za powolne ładowanie stron. Według jednego z uczestników forum, wynika to z faktu, że na każdej stronie „zaszyto” rozbudowane skrypty a także arkusze stylu, które powinny zostać przełożone do osobnych plików. Odpowiadając na te i inne uwagi przedstawiciel mBanku zapewnił, że arkusze stylu będą wyrzucone poza strony. Ponadto dodał (jak sam napisał - żartem), że klient, nie posiadający stałego łącza i szybkiego komputera „nie jest klientem docelowym”.