iTunes dominuje, rynek słabnie

Według ostatniego raportu NPD Group, prawie 70% cyfrowej muzyki zakupionej legalnie w Internecie pomiędzy grudniem 2003 roku, a lipcem 2004 roku, pochodziło ze sklepu iTunes Music Store.

Kolejne miejsce w zestawieniu zajmuje Napster, którego udział w rynku w tym okresie ocenia się na 11%. Za nim znajdują się MusicMatch, RealNetworks oraz Walmart - wszystkie mają po 6% udziału. Liczba konsumentów, którzy co miesiąc decydują się na legalne zakupy muzyki w Sieci, sięgnęła poziomu 1,3 miliona w kwietniu 2004 roku, rok po uruchomieniu serwisu iTunes Music Store.

Wbrew przewidywaniom, okazuje się, iż obecne wyniki popularności legalnych zakupów cyfrowej muzyki nie są już tak wysokie. Jak mówi Russ Crupnick, wiceprezes NPD Group, co miesiąc korzysta z internetowych sklepów muzycznych około 1 miliona konsumentów. Spadek zainteresowania wywołany jest między innymi zakończeniem okresów promocyjnych w poszczególnych serwisach.

NPD Group zwraca również uwagę na fakt, iż nadal w dużej liczbie amerykańskich gospodarstw domowych (pomiędzy 4,7 miliona a 6,4 miliona), jest chociaż jedna osoba korzystająca z nielegalnych zasobów sieci P2P.