Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

eMarketer: reklama internetowa urośnie jak na drożdżach

Najnowsza prognoza eMarketera zakłada wzrost rynku reklamy internetowej w 2004 r. o 25,2 proc. do #{{c:red}}9,1 mld USD{{c_end}}#. To o jeden miliard więcej niż wynik z 2000 r., kiedy wartość rynku osiągnęła apogeum - 8,1 mld USD. To także więcej o 700 mln USD niż niedawne szacunki Jupiter Research mówiące o 8,4 mld USD w 2004 r. - donosi mediapost.com

Analitycy eMarketera twierdzą również, że dynamiczny wzrost utrzyma się przez najbliższe lata. W przyszłym roku wydatki na reklamę internetową wzrosną o 23,1 proc., zaś w 2006 o 20,5 proc.

Wydatki na e-reklamę w I kw. 2004 wyniosły, według raportu Internet Advertising Report sporządzonego przez IAB/PricewaterhouseCoopers, 2,27 mld USD. W drugim kwartale, jak podaje eMarketer, rynek osiągnął 2,2 mld USD, notując niewielki spadek. Prognoza na trzeci i czwarty kwartał zakłada rekordowe poziomy - odpowiednio 2,3 oraz 2,35 mld USD.

Motorem napędowym e-reklamy pozostają płatne odnośniki, pomimo umiarkowanego entuzjazmu reklamodawców. W 2004 wartość paid search będzie stanowić 39,5 proc. łącznych wydatków - o 3 proc. więcej niż rok temu. Wydatki na ogłoszenia drobne sięgną 16 proc. łącznych nakładów, zaś udział reklam typu rich media wzrośnie o 2 proc. do 10,5 proc.

Rozwój szerokopasmowego dostępu do internetu wpłynie pozytywnie przede wszystkim na rich media, które w w tym roku osiągną 955 mln USD (eMarketer) lub 1 mld (Jupiter Research). JR przewiduje średni roczny wzrost tego segmentu o 40 proc. przez najbliższe 5 lat - do 3,8 mld USD w 2009 r.

Rynek płatnych odnośników, zdaniem Jupiter Research, osiągnie w 2009 r. wartość 5,5 mld USD

Jak informowaliśmy wcześniej, wzrost polskiego rynku e-reklamy szacuje się na co najmniej 50 proc.