eMarketer: prognozy dla amerykańskiej reklamy internetowej na rok 2009

Rok 2009 na przestrzeni kilku lat będzie najsłabszym okresem pod względem dynamiki wzrostu wydatków na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych - wynika z analiz eMarektera.

Rok 2009 r. upłynie w Stanach Zjednoczonych pod znakiem umiarkowanego wzrostu wydatków na reklamę internetową - aczkolwiek lepszego od sytuacji w innych mediach (wartość reklamy telewizyjnej spadnie np. o 4,2%).

Największa dynamika wzrostu wartości reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych przypadnie w 2009 na wideo. eMarketer przewiduje wzrost wydatków na to medium o 45% i prognozuje sumę 850 milionów USD. Taka sytuacja spowodowana będzie rozwojem profesjonalnych treści wideo (głównie telewizyjnych) oraz koniecznością docierania z przekazem reklamowym do nowych i atrakcyjnych grup odbiorców.

Wzrosną także wydatki na reklamę w wyszukiwarkach: z 10,69 mld USD w 2008 r. do 12,28 mld USD 12 miesięcy później. Przyczyną napędzającą dynamiczny rozwój sektora SEM i SEO jest mierzalność efektów, a także czynnik socjologiczny i przyzwyczajenia internautów do szukania najbardziej atrakcyjnej oferty za pomocą wyszukiwarki.

eMarketer przewiduje nieznaczny spadek wydatów reklamowych na rynku internetowych ogłoszeń drobnych, których wartość z 3,13 mld USD w 2008 r. zmaleje do 2,95 mld USD w roku 2009 r. Wydatki na reklamę display utrzymane będą na podobnym poziomie (4,62 mld USD w 2008 r. i 4,93 mld w 2009 r.), podobnie jak e-mail marketing (472 mln w 2008 r. i 488 mln w 2009 r.).

W sumie wartość całego internetowego tortu reklamowego w Stanach Zjednoczonych wyniesie w 2009 r. 25,7 mld USD (więcej o 8,9% niż w roku 2008 r.). Analitycy eMarketera podkreślają, iż będzie to najsłabszy (pod względem dynamiki wzrostu) rok w historii marketingu internetowego.

Ogólnoświatowy kryzys finansowy odczuje także amerykański e-commerce. Sprzedaż detaliczna w sieci w porównaniu do roku 2008 wzrośnie zaledwie o 4% (dla porównania rok temu było to 7,2%, a dwa lata wcześniej blisko 20%) i osiągnie wartość 142 mld USD. W następnych latach wzrost ten będzie już jednak większy i wyniesie 8-9% - przewidują analitycy eMarketera.

Źródło: http://www.emarketer.com