Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

eMarketer: prognozy dla amerykańskiej reklamy internetowej na rok 2009

Rok 2009 na przestrzeni kilku lat będzie najsłabszym okresem pod względem dynamiki wzrostu wydatków na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych - wynika z analiz eMarektera.

Rok 2009 r. upłynie w Stanach Zjednoczonych pod znakiem umiarkowanego wzrostu wydatków na reklamę internetową - aczkolwiek lepszego od sytuacji w innych mediach (wartość reklamy telewizyjnej spadnie np. o 4,2%).

Największa dynamika wzrostu wartości reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych przypadnie w 2009 na wideo. eMarketer przewiduje wzrost wydatków na to medium o 45% i prognozuje sumę 850 milionów USD. Taka sytuacja spowodowana będzie rozwojem profesjonalnych treści wideo (głównie telewizyjnych) oraz koniecznością docierania z przekazem reklamowym do nowych i atrakcyjnych grup odbiorców.

Wzrosną także wydatki na reklamę w wyszukiwarkach: z 10,69 mld USD w 2008 r. do 12,28 mld USD 12 miesięcy później. Przyczyną napędzającą dynamiczny rozwój sektora SEM i SEO jest mierzalność efektów, a także czynnik socjologiczny i przyzwyczajenia internautów do szukania najbardziej atrakcyjnej oferty za pomocą wyszukiwarki.

eMarketer przewiduje nieznaczny spadek wydatów reklamowych na rynku internetowych ogłoszeń drobnych, których wartość z 3,13 mld USD w 2008 r. zmaleje do 2,95 mld USD w roku 2009 r. Wydatki na reklamę display utrzymane będą na podobnym poziomie (4,62 mld USD w 2008 r. i 4,93 mld w 2009 r.), podobnie jak e-mail marketing (472 mln w 2008 r. i 488 mln w 2009 r.).

W sumie wartość całego internetowego tortu reklamowego w Stanach Zjednoczonych wyniesie w 2009 r. 25,7 mld USD (więcej o 8,9% niż w roku 2008 r.). Analitycy eMarketera podkreślają, iż będzie to najsłabszy (pod względem dynamiki wzrostu) rok w historii marketingu internetowego.

Ogólnoświatowy kryzys finansowy odczuje także amerykański e-commerce. Sprzedaż detaliczna w sieci w porównaniu do roku 2008 wzrośnie zaledwie o 4% (dla porównania rok temu było to 7,2%, a dwa lata wcześniej blisko 20%) i osiągnie wartość 142 mld USD. W następnych latach wzrost ten będzie już jednak większy i wyniesie 8-9% - przewidują analitycy eMarketera.

Źródło: http://www.emarketer.com