Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

eBay idzie w górę

Spółka posiadająca m.in. popularny serwis aukcyjny zanotowała wzrost w pierwszym kwartale, co przełożyło się na wzrost akcji spółki, dało też powód do lepszych oczekiwań względem wyników rocznych.

Jak mówi dla Yahoo Bob Swan, główny dyrektor finansowy eBay Inc.: - Nasze rezultaty za pierwszy kwartał odzwierciedlają mocny start w 2007. Wypracowaliśmy solidny wzrost przychodów, rozwinęliśmy granice działalności i zaczęliśmy dynamicznie zarabiać inwestując jednocześnie nasz kapitał w StubHub, co wzmocniło naszą pozycję. Kontynuujemy także nasz program skupywania akcji firmy.

Ogólne przychody spółki w pierwszym kwartale 2007 wyniosły 1,77 mld USD, co podtrzymuje znakomity wzrost roczny na poziomie 27%. Zysk netto w pierwszym kwartale wzrósł o 52% w stosunku do zeszłego roku i osiągnął poziom 377 mln USD. Na wieść o tym raporcie akcje spółki skoczyły podczas sesji popołudniowej NASDAQ o 2,6%.

Wyniki te zaskoczyły także analityków, którzy aż do ich ogłoszenia zaniżali wartość spółki. Raport pozwolił finansistom eBay oczekiwać na koniec roku przychodów rzędu 7,2-7,45 mld USD, podczas gdy wcześniej było to raczej 7,05-7,3 mld USD.

Spółka eBay kupiła właśnie popularny toolbar StumbleUpon, który umożliwia ocenianie stron internetowych i dzielenie się tymi opiniami z innymi. StumbleUpon posiada aktualnie 2,1 mln użytkowników, w grudnia 2006 liczba ta kształtowała się zaś na poziomie 1,7 mln, co oznacza bardzo dynamiczny wzrost. Dziennie, dzięki StumbleUpon zostaje ocenionych ponad 4 mln stron.

źródło:http://www.cnn.com/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak