e-booki: Google idzie na wojnę z Amazonem

Jeszcze w tym roku Google rozpocznie sprzedaż online e-booków. Usługa ta będzie stanowiła konkurencję dla oferty sklepu internetowego Amazon.

Google oficjalnie przyznało, że zamierza wkroczyć na rynek e-booków. Firma planuje budowę "ekosystemu książek elektronicznych", który pozwoli współpracującym z nią wydawcom sprzedawać swoje elektroniczne propozycje każdemu, kto dysponuje jakimkolwiek urządzeniem pozwalającym na połączenie z Internetem.

Szykują się ciężkie czasy dla Amazona?

Nowa usługa będzie stanowiła poważną konkurencję dla sklepu internetowego Amazon.com. Posiada on w swojej ofercie obecnie 280 tysięcy elektronicznych książek, które mogą odczytywać jedynie posiadacze czytnika Kindle (w poprzednim miesiącu zaprezentowana została jego nowa wersja - Kindle DX) oraz szczęśliwcy, którzy mogą się pochwalić iPhone'em lub odtwarzaczem iPod Touch (Amazon stworzył specjalną darmową aplikację dostępną za pośrednictwem App Store, która przemienia urządzenia Apple w czytniki e-booków).

Wkrótce rynek zaleją nowe czytniki e-booków?

Wziąwszy pod uwagę fakt, że Google, w odróżnieniu od Amazona, nie przewiduje stworzenia specjalnego urządzenia dedykowanego do czytania e-booków, powinniśmy wkrótce zobaczyć na rynku konstrukcje różnych firm chcących skorzystać na nowym przedsięwzięciu amerykańskiego giganta internetowego.

Ceny e-booków oferowanych przez Google'a

Warto na koniec dodać, że w przypadku Google'a, ceny elektronicznych książek mają ustalać ich wydawcy. Można więc z dużym prawdopodobieństwem założyć, że nie będą one raczej niskie.