Zwodnicze reklamy DoubleClicka

Dwie firmy prawnicze z Pittsburgha złożyły pozwy przeciwko firmie DoubleClick, zarzucając jej stosowanie "zwodniczych" reklam. Zdaniem prawników, serwowane za pośrednictwem systemu DART reklamy "podszywające" się pod komputerowe komunikaty i ostrzeżenia, celowo wprowadzają w błąd i dezorientują internautów.

O całej sprawie poinformował magazynhttp://Internetnews.com . Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że owe kontrowersyjne reklamy zostały przygotowane przez inną firmę - autorzy pozwu twierdzą jednak, że to DoubleClick jest odpowiedzialny za ich negatywne skutki, ponieważ to firma zajmuje się ich wyświetlaniem. Ich zdaniem DoubleClick wyserwował co najmniej 500 mln takich reklam - dlatego też w imieniu swoich klientów domagają się oni 5 USD odszkodowania za każdą "zwodniczą" kreację.

Kilka miesięcy temu o podobny proceder oskarżona została firma Bonzi Software - ta sprawa zakończyła się w maju ugodą - przedstawiciele zgodzili się na umieszczenie w wyświetlanym komunikacie informacji, że jest on reklamą.

Przedstawiciele DoubleClicka na razie nie skomentowali tych doniesień.