Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Zumi.pl - Onet wchodzi w e-mapy

Zumi.pl to nowy produkt Onetu "pierwszy polski lokalizator internetowy", czyli mapy zintegrowane z bazą firm. Projekt od ponad roku wraz z Onetem przygotowywały trzy firmy - dostawca zdjęć satelitarnnych Techmex, map wektorowych Imagis oraz Polskie Centrum Marketingowe, spółka która dostarczyła bazy teleadresowe ponad 1 mln firm. - Przygotowanie Zumi kosztowało naprawdę dużo- mówił Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl na konferencji prasowej.

-Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na realizację tak nowatorskiego projektu oraz inwestycję na taką skalę, jest brak tego typu usług skierowanych do rynku lokalnego w Polsce- wyjaśniał Wejchert.

Zumi to pełna mapa Polski - ponad 300 tys. km kwadratowych map wektorowych oraz zdjęć sateliatrnych, w tym 110 tys km kwadratowych zdjęć satelitarnych w wysokiej rozdzielczości. Na wstępie w produkcie znajduje się baza adresów ponad 1 mln firm, przygotowana przez PCM. Każdy właściciel może swoją firmę dodać do bazy za darmo, kosztuje wyróżnienie ogłoszenia - np. kolorem. Onet.pl zarabia także na umowach z partnerami, już teraz po kliknięciu na logo Play na mapie pokazują się punkty dystrybucyjne tego nowego operatora komórkowego.

Zumi.pl - Onet wchodzi w e-mapy
-Naszą najważniejszą przewagą konkurencyjną jest integracja - mówi Wejchert. Co prawda w Polsce są mapy internetowe, np. map24.pl czy ostatnio otwarte MapGo.pl jednak żaden z konkurencyjnych produktów nie zawiera tego wszystkiego co ma Onet, jak choćby mapy hybrydowej (zdjęcia satelitarne + mapa wektorowa)

W serwisie już teraz można dokonywać rejestracji hotelowych, baza pochodzi z serwisu hotele.onet.pl. W przyszłości nastąpi integracja z kolejnymi usługami Onetu. -Będzie można np. wpisać tytuł filmu, a nasz lokalizator pokaże najbliższe kina, w których jest on pokazywany- zapowiada Bartłomiej Zarębski, odpowiedzialny za projekt Zumi.pl. Podobno firma ma przygotowaną agendę nowych funkcjonalności na najbliższe dwa lata. -Będą elementy Web 2.0 ludzie będą mogli wyrazić opinię czy dodać zdjęcia- mówi Wejchert. Z kolei firmy będą mogły niebawem dodać klipy wideo do swojej wizytówki, zapowiada Zarębski.

To największe przedsięwzięcie tego typu w polskim internecie, dla niektórego niewątpliwie wzorem było Google Maps. Zumi ma np. taki sam układ przycisków mapa/satelita/hybryda. -Nasz produkt najlepiej porównać do Yahoo Local, które w Stanach jest znacznie lepsze od Google Maps- mówił bez skromności Wejchert. W odróżnieniu od rozwiązania Google'a, Zumi.pl działa w oparciu o technologię flash.

Zumi.pl to punkt wyjściowy, opracowana technologia map, ma zostać zintegrowana z kolejnymi rozwiązaniami Onetu.

Wejście produktu na rynek wspiera potężna kampania reklamowa - w telewizji, prasie i na nośnikach zewnętrznych. Pierwszy spot ma zostać wyemitowany dzisiaj w TVN po Faktach.

Zumi.pl - Onet wchodzi w e-mapy
Zumi.pl było pierwszym projektem nad jakim zaczął pracować DreamLab Onet'u -To było bardzo duże przedsięwzięcie technologiczne i informacyjne- mówił Grzegorz Wójcik prezes DreamLab.

Zumi.pl ma być rentowne do końca przyszłego roku.

Na konferencji Wejchert zapowiedział, że Onet.pl jeszcze w tym roku chciałby zaistnieć na którymś z rynków Europy Środkowo-Wschodniej.

Więcej o Zumi.pl w ostatnim odcinku "7 dni z IDG.pl".

http://www.zumi.pl