Złoty trójkąt Google'a

Badania metodą eyetracking dokładnie pokazują na jakie elementy patrzą użytkownicy Google'a podczas oglądania wyników.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez firmy Enquiro, Did It i Eyetools użytkownicy Google skupiają swój wzrok na obszarze przypominającym swoim kształtem trójkąt. Badani najczęściej patrzyli na górę strony, następnie ich wzrok kierował się coraz niżej do lewej krawędzi strony.

Na pierwsze trzy wyniki przeszukiwania patrzyły wszystkie osoby biorące udział w eksperymencie. Pierwszy link sponsorowany obejrzała połowa badanych, kolejny 40%. Na trzeci swój wzrok skierowało 30% badanych.

Badanie zostało przeprowadzone na 50 ochotnikach, którzy brali udział w jednym z pięciu scenariuszy.

Eye-tracking to metoda badawcza polegająca na śledzeniu ruchu gałek ocznych przy pomocy specjalistycznej aparatury. Dzięki niej można z dużą dokładnością ustalić w które miejsca na monitorze patrzyła osoba badana. Więcej o metodzie eyetracking: "Eyetracking czyli jak błądzi wzrok".

Więcej o samym eksperymencie oraz zdjęcia: strona firmy Enquiro.

***

Autorem wiadomości jest Piotr Zalewski