Zbadają polski Internet

Specjalizująca się w badaniach Internetu firma Global eMarketing rozpoczęła największe z dotychczasowych badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt realizowany jest na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI). "Jest to absolutnie bezprecedensowe przedsięwzięcie na polskim rynku. Spodziewam się, że pierwsze wyniki badania poznamy na początku listopada." - mówi Mariusz Kuziak z Interii.

Głównym celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni, profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania z nich przez internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).

Do przeprowadzenia badania niezbędne będzie zachęcenie internatów do uczestnictwa w panelu - trzymiesięczna faza rekrutacji do badania obejmie w pierwszym rzędzie witryny firm zrzeszonych w PBI (ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Rzeczpospolitej OnLine oraz WP.pl). Po wypełnieniu ankiety internauta pobiera z serwera firmy badawczej i instaluje na własnym komputerze specjalny program (NetPanel), który umożliwia udział w badaniu. Badanie właściwe, będące wynikiem prowadzonej akcji rekrutacyjnej, będzie mieć charakter ciągły. Jego pierwsze wyniki mają zostać zaprezentowane na początku listopada.

"Mamy nadzieję, że w badaniu weźmie udział od 60 tys. do 100 tys. internautów" - mówi Mariusz Kuziak z Interii - "Badanie jest jednak skonstruowane tak, że nawet jeżeli liczba użytkowników będzie dziesięciokrotnie mniejsza, to i tak uzyskamy precyzyjne, wartościowe dane o polskim Internecie. Badanie to jest absolutnie bezprecedensowe - zarówno z uwagi na planowaną liczbę uczestników, jak i na fakt, że do tej pory podobne przedsięwzięcia realizowane były metodami tradycyjnymi. Dopiero teraz zamierzamy wykorzystać wszystkie zalety medium, jakim jest Internet" dodał M. Kuziak.

Więcej informacji:

http://www.pbi.org.pl