Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Zakupy coraz bardziej skomplikowane

Firma Fry oraz comScore Networks wspólnie opublikowały wyniki badania nad "wielokanałowymi" czy "międzysklepowymi" konsumentami (EMC2). Okazuje się, że zakupy stają się coraz bardziej złożoną procedurą. Przynajmniej w Ameryce.

34% konsumentów w pierwszej kolejności przegląda produkty online. 39% wchodzi od razu na stronę ulubionego producenta. Dopiero po wstępnym zapoznaniu się z oferta sklepów, część konsumentów udaje się do tradycyjnego sklepu, ale i tam wypatruje wsparcia przez nowoczesne technologie, takie jak kioski wewnątrzsklepowe, które pomagają zlokalizować produkt, lub sprawdzić czy jest w asortymencie.

Klienci, który zaininicjowali zakupy w internecie wręcz oczekują wsparcia tego procesu przez techniczne nowinki na dalszych jego etapach. Klienci "międzysklepowi" chętnie używają więc "kiosków" informacyjnych wewnątrz sklepu - w Polsce w okrojonej postaci dostępnych w dużych centrach handlowych - które oprócz wspomnianych funkcjonalności oferują również odsłuchiwanie muzyki, dodatkowe informacje o produkcie czy pomoc w wyszukiwaniu upominków.

62% osób, które wypatrzyło produkt w internecie i przyszło go zakupić w tradycyjnym sklepie pozytywnie oceniło funkcjonalność "kiosków".

Wiadomo nie od dziś, że inaczej sprzedają się produkty w zwykłym sklepie, a inaczej w serwisie online. W internecie największym wzięciem cieszy się sprzęt elektroniczny - jest kupowany 3 razy częściej niż książki, muzyka czy filmy video.

Doświadczenie zakupu czegokolwiek w internecie ma już 36% konsumentów. 81% z nich chwali sobie ten sposób dokonywania zakupów. Jak radzi raport comScore, producenci, którzy zaniedbują internet jako medium sprzedaży, mogą niedługo zostać daleko w tyle za prężną technologicznie konkurencją.

Więcej o samych zakupach "międzysklapowych".