Zakupy amerykańskich seniorów w internecie

Coraz więcej amerykańskich klientów w wieku powyżej 50 lat robi zakupy pod wpływem internetu. Najpierw dokładne zapoznając się z produktem w sklepie tradycyjnym, potem finalizując konkretny już zakup online - wynika z badania USC Annenberg School Center for the Digital Future.

Istnieją ścisłe zależności pomiędzy zachowaniami konsumenckimi offline i online. Albo informacje o zakupie gromadzi się za pomocą sieci a potem dokonuje ich kupna w sklepie tradycyjnym, albo przeciwnie: najpierw przeprowadza się rozeznanie, oglądanie i przymierzanie np. w galerii handlowej i potem już tylko klika się w dokładnie przemyślany i dobrany produkt w e-sklepie.

Badania USC Annenberg School Center for the Digital Future miały na celu zbadanie tych zależności w odniesieniu do klientów starszych mających powyżej 50 lat w Stanach Zjednoczonych. Okazało się, że seniorzy preferują drugą opcję tj. dokładne, "osobiste" zapoznanie się z produktem w sklepie tradycyjnym, a potem kupienie go - zazwyczaj w bardziej atrakcyjnej cenie - w sklepie internetowym.

Badania udowodniły, że prawie 2/3 klientów w wieku 50-69 lat i aż połowa 70-latków poprzedziło swój zakup online wizytą w tradycyjnym sklepie. Analitycy eMarketera wyniki badań podsumowują krótko: "ludzie lubią widzieć produkty przed ich zakupem, szczególnie ci, którzy od lat nabywają rzeczy w tradycyjny sposób".

Inne badanie z kolei (przeprowadzone na początku roku przez Pew Internet & American Life Project) mówi, o stosunkowo małym zaufaniu deklarowanym przez seniorów do zakupów online. Średnio 83% użytkowników powyżej 50 roku życia deklaruje, iż woli obejrzeć produkt przed jego zakupem i 80% obawia się bezpieczeństwa płatności online dokonywanych za pomocą karty kredytowej. Ale już zaledwie co trzeci z tej grupy uważa zakupy online za skomplikowane

http://www.emarketer.com